Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 24 Februari 2009

Israel Mengepung Malaysia!

Klik gambar untuk besarkan


Tahukah anda, kita sebenarnya dikepung oleh Israel tanpa kita sedari? Memang nampak remeh dan aneh, tapi berat bagi kita yang mencintai tanah air kita.

Tahukah anda, hanya tiga (3) negara di ASIA TENGGARA yang tidak "memiliki" Kedutaan Israel?

Mereka adalah:

  1. Malaysia
  2. Indonesia
  3. Brunei

"Ada sahabat yang berkata, memanglah kita tiada
Kedutaan Israel, sebab kita negara Islam"


Tapi tahukah anda, berapa bilangan Negara Islam (mungkin juga negara OIC) yang mempunyai kedutaan Israel di negara mereka?

Mereka juga adalah:
  1. Azerbaijan (96% Muslim)
  2. Mesir (Egypt - (90% Muslim)
  3. Eritrea (50-50 Muslim)
  4. Jordan (92% Muslim)
  5. Kazakhstan (57% Muslim)
  6. Nigeria
  7. Senegal (95% Muslim)
  8. Turki (Turkey - 99% Muslim)
  9. Qatar (77.5% Muslim)
  10. Kyrgyzstan (75% Muslim)
  11. Uzbekistan
  12. And others
Mungkin disebabkan inilah, kita mengambil sikap berkecuali jika negara-negara Islam diserang dan kita hanya boleh memberi bantuan kewangan dan moral kepada negara Islam terlibat. BUKAN BANTUAN KETENTERAAN...

p/s: Kalau kita serang Singapura, tidak mustahil Israel akan menyerang kita, dan mungkin Filipina serta Thailand juga akan turut serta sebab mereka ada misi yang belum diselesaikan dengan Malaysia.

p/s: Ketenteraan Singapura: Apa kaitan Israel? -->> Akan datang...!



Layan....



3 ulasan:

nisa_amir berkata...

sye rse la kn ni sume ade kaitan dgn puak2 syiah n sunnah..
sbb dorg ni kn mcm ade perseng ketaan skit..
apekah pendapat anda?

khairul anuar berkata...

saya rasa xtimbul kot pasal shiah dan sunnah sbb ia lebih kpd ekonomi.

kalo kita tgk balik sejarah ekonomi, Israel antara kuasa ekonomi hebat di dunia. sbb tu negara2 islam sggup buat apa shj utk berkongsi kekayaan dgn israel..

hanya pandangan...

Nik HayQal SuLayMan bin Nik sHaRolBaHrI berkata...

yer ker rol? aku pun tang sangka plak yang keliling kiter mempunyai kedutaan israel, memang ada rasional apa yang ko cakapkan tu, lau kita serang singapura, dah tentu israel akan tolong singapura... tol x? dah la kat filipina pun ada, kat thailand pun ader.... hehe.... kesian kat negara islam bernama malaysia, brunei ngan indonesia. tapi meybe ada hikmah disebalik ini, lagipun ini kan dah tertulis dalam takdir yang Allah tentukan...

kita sebagai manusia dan hamba allah, tunggu dan lihat jer lah.....

wassalam................