Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Jumaat, 21 Jun 2013

Jumaat lagi..

Jumaat datang lagi,
Ramadhan semakin hampir,
Adakah masih sempat untuk ku?

Alhamdulillah..

Rabu, 19 Jun 2013

Zahid: Hanya PM boleh minta menteri berundur


 
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menolak gesaan supaya beliau meletakkan jawatan ekoran ekoran saman sivil terhadapnya atas dakwaan memukul.

Dalam sidang media hari ini, beliau berkata, hanya perdana menteri mempunyai kuasa prerogatif untuk melantik atau menamatkan tugas seseorang menteri.

NONE
"Itu hak mutlaknya," katanya.

Zahid (tengah) juga berkata, gesaan yang dibuat oleh anggota Parlimen Puchong Gobind Singh Deo itu mempunyai konflik kepentingan kerana bapanya Karpal Singh bertindak bagi pihak plaintif dalam kes itu.

"Bapanya mahu bawa ke mahkamah, jadi bawalah ke mahkamah," kata Zahid.

Ahli perniagaan Amir Bazli Abdullah, 41, pada 4 Julai 2007 memfailkan saman dengan mendakwa beliau dipukul dan ditumbuk pada mukanya oleh Zahid pada 16 Januari, 2006.

Sabtu, 15 Jun 2013

Al-Fatihah - Pelajar Maahad Maut Kebakaran

Seorang maut, 2 cedera dalam kebakaran maahad tahfiz
 
Seorang pelajar Maahad Tahfiz Al-Barakah (Mantab), Kampung Masjid, Tikam Batu, dekat Sungai Petani, maut manakala dua rakannya cedera dalam satu kebakaran di asrama Maahad berkenaan, awal hari ini.

Mangsa yang maut ialah Aiman Nurhakim Yahya, 13, yang merupakan penuntut tahun satu yang memulakan pengajian awal tahun ini. Mangsa yang cedera ringan ialah Meor Amirul Meor Mohd Ghazali, 16, dan Mohamad Muaz Halim, 14.

Seorang pelajar yang terselamat, Mohammad Iszuddin Mohd Iszam, 14, berkata sewaktu kejadian pukul 2 pagi itu, dia sedang tidur bersama rakan-rakannya sebelum dikejutkan seorang rakannya yang menyedari api mulai marak.

"Bila terjaga, saya terus kejutkan empat lagi rakan yang tidur di tingkat atas termasuk Aiman yang tidur di bahagian hujung bilik. Semua rakan yang lain sudah bangun dan keluar dari rumah untuk menyelamatkan diri.

"Kami sangka Aiman juga sudah keluar rupa-rupanya dia masih berada di dalam. Api marak dengan dengan cepat kerana bahagian atas rumah adalah papan, kami tidak sempat nak lakukan apa-apa untuk membantu Aiman," katanya ketika ditemui Bernama di tempat kejadian hari ini.

Sementara itu, Pengetua (Mudir) Mantab Zamri Arshad berkata Mantab beroperasi kira-kira tiga tahun lalu, dan jumlah pelajar yang masih menuntut ialah seramai 20 pelajar berusia 13 hingga 17 tahun.

"Sebelum ini mereka tinggal di bangunan yang sama dengan bangunan pejabat dan kelas, namun dipindahkan ke sebuah rumah yang dibeli di kawasan berhampiran pada awal tahun ini kerana bilangan pelajar hampir 40 orang.

"Memandangkan pelajar kini 20 orang, kami bercadang untuk memindahkan mereka kembali ke bangunan asal dalam minggu ini. Dengan kejadian yang meragut nyawa salah seorang pelajar di sini, pelajar diberi cuti dan waris mereka akan dimaklumkan untuk membawa anak-anak pulang sementara urusan penginapan baharu diselesaikan," katanya yang turut mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa.

Penaung Mantab, Anuar Md Isa, yang juga imam masjid Kampung Masjid berkata rumahnya terletak tidak jauh daripada asrama itu dan dia yang terjaga dari tidur setelah terdengar bunyi bising, tidak dapat berbuat apa-apa kerana api marak dengan cepat.

"Sebelum pelajar-pelajar ditempatkan di asrama berkenaan, beberapa pengubahsuaian sudah dilakukan termasuklah memasang sistem pendawaian elektrik yang baharu. Namun, saya difahamkan punca kebakaran dipercayai disebabkan berlakunya litar pintas.

"Kita berasa sedih dengan peristiwa yang berlaku dan mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa," katanya.

Orang ramai yang ingin menghulurkan bantuan boleh menghubungi Zamri di talian 012-5661613 atau menyalurkan sumbangan terus ke akaun Bank Islam Maahad Tahfiz Al-Barakah 07043011030975.

Dalam pada itu, jenazah Aiman Nurhakim yang dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk bedah siasat, dijangka dibawa pulang oleh keluarganya ke rumah mereka di Penaga, Seberang Perai Utara, Pulau Pinang untuk dikebumikan.

-Bernama

Khamis, 13 Jun 2013

Drama The Good Old Days

Aku teringat drama ni masa kecil. Pukul 6 petang je dah terpacak depan tv. Budak lain sibuk main kat luar, aku jadi anak dara tengok drama ni. Aku rindukan lagu tema dia. Ada sesiapa boleh bagi link? heheh

Layan...

Alhamdulillah..

Assalamualaikum..

Aku semakin kurang menulis. Semakin malas. Mungkin akibat ketiadaan internet di rumah dan kekangan kerja. Hehehe poyo.

Ok terus terang. Aku malas. Sihat ke? Syukur masih hidup untuk menghirup udara..

Oklah, saja nak update dari dibiarkan bersawang. Semoga terus ceria!

Wasalam...

Layan...

Selasa, 9 April 2013

Handbag Untuk Dijual!!

  
Hilary Bags. Harga RM150. Berusia hampir 30 tahun. Koleksi peribadi ibuku.. heheh

PM saya untuk membeli. Tambah RM7 untuk penghantaran melalui pos.
Hubungi saya : 0176057142 / 0132825823




  
Alfio Raldo. Berusia hampir 25 tahun. Kulit tulin. Harga RM150. Sesuai dijadikan koleksi peribadi.

PM saya untuk membeli. Tambah RM7 untuk penghantaran melalui pos.
Hubungi saya : 0176057142 / 0132825823





Hilary Bags. Harga RM150. Berusia hampir 30 tahun. Kulit tulin.

PM saya untuk membeli. Tambah RM7 untuk penghantaran melalui pos.
Hubungi saya : 0176057142 / 0132825823










Layan........!!!!!!!!

Ahad, 24 Mac 2013

Periuk Indian Pan Untuk dijual!

Assalamualaikum..

Hahah lama tak update blog, tiba-tiba update jual barang. Periuk pulak tu.. Hahaha.

Ni Indian Pan dari Thailand sudah sampai.. Stok adalah terhad. Untuk bulan Mac ni, tinggal beberapa biji sahaja. Mari tengok!




RM 150.00 sahaja.
Set P1 - Besar


1) TIGA buah periuk dalam satu set
2) Saiz bermula dengan 28cm, 32cm dan 36cm.

3) Klik gambar untuk besarkan.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


 


RM150.00 sahaja.
Set P2 - Kecil


1) LIMA buah periuk dalam satu set
2) Saiz bermula dengan 14cm, 18cm, 22cm, 26cm, 30cm

3) Klik gambar untuk besarkan. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




RM 150.00 sahaja
Set P3 = Bertelinga

1) ENAM buah periuk dalam satu set.
2) Saiz bermula dengan 16cm, 18cm, 20cm, 22cm, 24cm, 26cm.

3) Klik gambar untuk besarkan.  

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


RM 165.00 sahaja
Set P4 = Bertelinga

1) ENAM buah periuk
2) Saiz bermula dengan 16cm, 18cm, 20cm, 22cm, 24cm, 26cm.
3) Klik gambar untuk besarkan. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Stok untuk bulan Mac yang akan diedarkan... hehehe masyukkk!!
Klik gambar untuk besarkan. 


Penghantaran Percuma sekitar Dengkil, Kajang dan Putrajaya. Tambahan RM15 dikenakan untuk pos ke rumah.

Jika berminat, boleh hubungi saya (khairul anuar) di 013-2825823 (sms & call) atau 018-3182438 (sms & whatsapp)....
Jangan ragu-ragu lagi... Saya jarang online blog.. Kalau tidak keberatan, terus sms, saya akan balas.

Terima kasih...


Layan...