Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Jumaat, 30 Oktober 2009

Gila Green Card USA!!

Tadi ada seorang Pegawai dari New York call ayah aku. Dia tanya, permohonan Green Card aku sudah lulus. Dia tanya aku nak pergi sana ambik dokumen atau dia hantar kat sini. Bapak aku cakap jangan harap! (bapak aku tak tahu aku apply - hehehe)

Aku saja je try apply mana tahu senang gila nak dapat! Grenn Card tu macam pas sementara untuk aku pergi sana dan bekerja. Dia cakap kena bayar USD260. Gila ko! Aku terus batal appply. Tapi dia dengan gigih call pulak bapak aku! (tula bagi no hp buat apa?)

Pengajaran, jangan dok gatal tangan klik benda yang bukan-bukan dalam internet, nanti hidup ko merana!

Tapi aku memang nak pergi juga suatu hari nanti...


Layan....

Khamis, 29 Oktober 2009

Film review: This Is It by Michael Jackson..

Yup, aku baru selesai menonton filem This Is It. Tapi bagi aku ia lebih layak digelar dokumentari berkaitan Raja Pop itu. Filem ini berdurasi lebih kurang 90 minit.

Memang agak boring apabila segala aktiviti latihan yang diadakan sempena konsert This Is It (Julai 2009, London) telah dirakamkan dan dijadikan filem dokumentari khas. Sebab apa boring? Sebab aku mengharapkan sebuah filem biografi Michael Jakcson dan bukan apa yang dia buat untuk konsert di London itu.

Tetapi, aku bagi 3 bintang untuk dokumentari seperti ini sebab berjaya membuat aku tersentuh (serius aku touching!). Dan 4 bintang untuk lagu-lagu apabila 80% lagu-lagu yang bakal beliau nyanyikan di konsert adalah lagu yang aku minat dari kecil sampai sekarang. Best dengar lagu-lagu yang diberi nafas baru seperti lagu-lagu dari album Thriller. Lagu baru beliau, This Is It memang meremang dengar! Try download..

p/s: aie, syak dan sharol memang tak sesuai tengok cerita ni sebab korang suka tengok cerita lain.. Muahaahah!!



Layan...

Rabu, 28 Oktober 2009

Esok tengok Michael Jackson!

Siapa ada tiket filem This is it? Jom tengok sama-sama. Saja-saja dan bukan untuk mengagungkan beliau. Hahahaha..

Sektor swasta harus guna Bahasa Melayu secara meluas

UTUSAN ONLINE

KUALA LUMPUR 27 Okt. — Bahasa Melayu harus digunakan secara lebih meluas dalam pelbagai urusan di sektor swasta dalam usaha memartabatkannya sebagai bahasa Kebangsaan atau bahasa Malaysia.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, pada masa ini penggunaan bahasa Melayu dalam urusan perbankan, perdagangan, perundangan dan perkapalan di sektor swasta masih di tahap yang rendah.

Sehubungan itu beliau berkata, kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan akan bekerjasama membantu Dewan Bahasa dan Pustaka (DPB) untuk membudayakan serta mengadakan kempen berterusan bagi menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa Kebangsaan yang menarik di samping bersifat wajib penggunaannya.

"Lama-kelamaan, biasalah sektor swasta ini dan sama-sama bermegah serta bangga menggunakan bahasa kebangsaan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Penggunaan Bahasa Melayu Dalam Sektor Awam dan Swasta di Menara DBP di sini hari ini. - Bernama
Layan...

Selasa, 27 Oktober 2009

Pembantu rumah Indonesia didera meninggal dunia

Okt 26, 09 6:04pm

Pembantu rumah warga Indonesia, yang ditemui separuh pengsan dengan kesan lebam dan luka hampir seluruh badan, dipercayai didera oleh majikannya di dalam tandas sebuah rumah di Taman Sentosa di Klang meninggal dunia hari ini.

Mangsa dikenali sebagai Mantik Hani, 36, menghembuskan nafas terakhir kira-kira pukul 10 pagi di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini, sejak dimasukkan ke hospital itu Selasa lepas.

Pengarah HTAR, Dr Ghazali Hasni Md Hassan, berkata mangsa meninggal dunia selepas didapati tidak bertindak balas dengan rawatan yang diberikan sepasukan doktor pakar.

"Mangsa sepatutnya menjalani pembedahan tetapi ia tidak dapat diteruskan disebabkan keadaannya tidak mengizinkan," kata beliau ketika ditemui pemberita di HTAR hari ini.

Dua pegawai wanita yang mewakili pejabat Kedutaan Indonesia di Malaysia turut berada di HTAR untuk melawat mangsa tetapi membatalkan rancangan itu selepas dimaklumkan wanita berkenaan telah meninggal dunia.

Pembantu rumah terbabit pada 20 Oktober lepas ditemui dalam keadaan 'nyawa-nyawa ikan' dipercayai didera, dikurung dalam tandas, kepala dicukur hampir botak dan tidak diberi makan beberapa hari oleh majikannya.

Polis menyelamatkan pembantu rumah itu pada pukul 7 petang hari sama selepas menerima laporan mengenai penderaan itu daripada seorang tukang sapu yang bertugas membersihkan kediaman rumah suspek, dan terus menghantar wanita berkenaan ke HTAR untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Susulan itu, polis menahan reman majikan pembantu rumah itu, yang bekerja sebagai peniaga pasar dan isterinya untuk membantu siasatan.

Lelaki itu menyerah diri kepada polis sehari selepas pembantu rumah itu ditemui dan direman sehingga 28 Okt manakala isterinya direman sehingga esok.

Ketua Polis Daerah Klang, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata dua suspek itu disiasat kini mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan pihaknya masih mencari saksi untuk membantu siasatan termasuk ibu majikan dan bekas majikan pembantu rumah itu.

"Jenazah mangsa akan dilakukan bedah siasat di HTAR bagi menentukan punca kematiannya," katanya. Bernama

p/s: Bibit-bibit pergaduhan antara Malaysia dan Indonesia yang bakal dipalu oleh media INDON.

Isnin, 26 Oktober 2009

Lelaki VS Perempuan (50 perkara yang perlu anda tahu)

Sumber: unwanted86.blogspot.com - (best lawat blog ni)

1. Kebanyakan wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu malam.

2. Sperma lelaki yang menentukan jenis jantina bayi.

3. Bayi perempuan cenderung lebih cepat berjalan dan bercakap, bayi lelaki 2 bulan lebih lambat.

4. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi saat mengandung bayi lelaki daripada bayi perempuan.

5. Wanita mempunyai sel darah 1 juta lebih sedikit daripada lelaki dan berat otak lelaki + 1,4 Kg, wanita kurang dari itu.

7. Basikal laki-laki mempunyai setang/palang di tengah basikal.

8. Wanita sangat selalu memikir masalah dan perubahan sehari-hari ( misal : penggunaan alat baru ).

9. Pada tulang punggung manusia, wanita lebih lebar dan besar, mengikuti perkembangan tulang panggul untuk proses persalinan.

(perempuan lebih banyak timbunan lemak pada punggong, Lelaki lebih banyak timbunan lemak pada perut)

10. Wanita kurang mampu menahan sejuk disebabkan permukaan kulit yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih hangat.

11. Lelaki lebih suka bicara langsung sesuai tujuannya, sementara pembicaraan wanita terputus-putus dengan keraguan dan perasaan.
Disebabkan serabut penghubung antara belahan otak kanan dan kiri lebih sedikit pada wanita.
Sehingga ekspresi perasaan lebih mudah terjadi pada wanita.

12. Wanita lebih baik indra baunya disebabkan tingginya hormon estrogen yang diketahui sebagai aktivator reseptor bau.

13. Wanita mempunyai 75 % lebih banyak kelenjar keringat/peluh ( yang menghasilkan bau badan ) daripada laki-laki.

14. Kemampuan indra lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan masin lebih rendah pada wanita.

15. Hubungan yang rapat/intim diluar pernikahan, lelaki dua kali lebih banyak.

16. Lebih dari dua kali pada wanita cenderung homoseksual pada usia 45 tahun daripada lelaki

17. Pada saat usia tua wanita mengalami keguguran rambut, pada usia yang sama sebagian besar lelaki mengalami kebotakan.
Kebotakan disebabkan produksi berlebihan dari hormon androgen ( hormon lelaki ).

18. Mata lelaki rata-rata lebih besar daripada wanita, mata wanita lebih banyak bahagian yang berwarna putih.

19. Lebih banyak wanita menggunakan kacamata dan lensa kontak, antara usia 16 - 44 tahun.

20. Secara umum hidung lelaki lebih besar daripada wanita. Sedangkan wanita mempunyai bibir lebih besar dibanding laki-laki.

21. pendengaran lelaki menurun sekitar usia 32, wanita usia 37.

22. Lebih banyak wanita dapat bernyanyi tanpa suara sumbang banding lelaki. suara lelaki lebih panjang dan saluran nafasnya 30 % lebih besar.

23. Bagi Lelaki, jika berkomunikasi dengan sesama jenis saling berjauhan dengan ada ruang antara mereka dan bereaksi negatif jika seseorang masuk di antara ruang jarak pembicaraan. Lelaki lebih mudah tertekan pada kerumunan yang membatasi ruang geraknya.

24. Wanita menghasilkan dua juta sel telur selama hidupnya mulai usia 4 bulan ketika dalam kandungan, lelaki terus mhasilkan sperma hingga usia tua.

26. Kekuatan meramas tangan lelaki dua kali lebih kuat daripada wanita.

27. Kira-kira 48 % lelaki mendengkur ketika tidur, hanya 22 % pada wanita.

28. Wanita biasanya 153 saat berada di toilet, laki-laki 113 saat.

29. Hubungan keluarga yang baik meninggikan kualiti hidup: 62 % wanita, 49 % lelaki.

30. Satu berbanding empat, wanita dibanding lelaki yang berbicara gagap.

31. 30 % wanita secara sexual lebih aktif pada saat bulan purnama.

32. Lebih banyak wanita menggunakan cincin kawin.

33. Ketika terjadi ketidak-sesuaian/ tidak bertegur-sapa antara sesama jenis, lelaki langsung menemui, wanita menjauhi.

34. lelaki membaca lebih lama daripada wanita, tetapi lebih banyak dua kali wanita yang membaca daripada lelaki.

35. Lebih dari dua kali ganda wanita yang hidup sendiri banding lelaki setelah usia 65 tahun.

36. Memilih warna Merah atau Biru: Lelaki lebih banyak memilih merah, wanita warna biru.

37. Semua rekod Olimpik untuk kecepatan berenang, lari, lompat tinggi, lompat jauh dipegang atlet lelaki.

38. Wanita lebih banyak menggunakan kata ganti diri "Saya" berbanding lelaki.

39. Lelaki lebih baik dalam membaca peta dan dalam keahlian ukur ruang. Lelaki cenderung lebih mudah melakukan dua pekerjaan (abstrak dan logik ) pada waktu bersamaan.

40. Dalam 99 % pereputan tulang terjadi pada wanita setelah menopause, setelah hormon estrogen menurun. Tetapi wanita lebih sedikit mengalami pengerasan
pembuluh darah, karena estrogen menjaga pembuluh darah lebih lentur dan menolong mencegah naiknya kholestrerol.

41. Penelitian di Amerika, wanita menggunakan waktu hampir dua kali lebih banyak untuk berbelanja dibanding lelaki.

42. Perkawinan yang memuaskan lebih banyak terjadi pada lelaki dengan usia lebih tua, dibanding pada wanita pada usia sama.

43. Lebih banyak wanita yang menyatakan dirinya sakit kronik daripada lelaki.

44. Penelitan di Australia, tiga kali ganda lelaki berbanding wanita yang meninggal kerana kanser paru-paru dan penyakit jantung.

45. Tetapi 2446 wanita berbanding 16 lelaki yang meninggal karena kanser payudara pada tahun 1990.

46. Dalam status perkawinan, lelaki meningkatkan usia harapan hidup. Tetapi bagi wanita pula, usia harapan hidup lebih tinggi jika hidup sendiri.

47. Penelitian di Australia, pembunuhan dilakukan 86 % oleh lelaki, 95 % penghuni penjara adalah lelaki.

48. Penelitian di England, anak lelaki lebih mudah dibohongi /dipedaya daripada anak perempuan.

49. Wanita lebih berani, lebih dari 55 % wanita memeriksakan giginya secara rutin dibanding 40 % pada lelaki.

50. Wanita secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian yang dipakai.

Jumaat, 23 Oktober 2009

Esok temuduga.. (lagi dan lagi...)

Esok aku akan ke Kuala Lumpur kerana akan menjalani sesi temuduga di RHB Islamic, Menara Tun Razak. Harap-harap sangkut la kali ni..

Dah 3 bulan aku keje. REKOD!!

Pejam celik, pejam celik, aku hampir tak sedar yang aku dah start kerja hampir 4. bulan Waktu kerja selama 4 bulan ni juga adalah satu rekod yang sungguh membanggakan bagi aku. (touching) Sebab apa? Sebab aku tak pernah kerja dengan orang lebih dari 40 hari. Hahahaha.. Paling lama pun 39 hari. Paling kejap 7 hari. Huhuhuhu..

Tapi kat sini, aku rasa macam best je.. Hampir tak sedar yang aku dapat bertahan sampai sekarang. Huhuhuh.. Bukan kerja tak banyak, tapi mungkin sesuai dengan personaliti aku. (hahahah puji diri lagi).

Jom layan gambar...

Masa baru sampai... (First day)

Hari ini....

Selasa, 20 Oktober 2009

Panas! Sistem bernilai RM3,089 dibongkar PERCUMA untuk rakan-rakan!!

Salam Sejahtera,

Apa khabar...?

Sudahkah anda mendapatkan laporantemubual "Sistem Pemasaran AutoViral"..? Jika anda sudah mendapatkannya, tahniah!

Saya yakin anda kini sedang mengorak langkah bagi menjana pendapatan internet anda. Mungkin kini anda benar-benar sudah memahami akan kehebatan sistem pemasaran ini.

Apa...? Anda terlepas pandang tentang laporan temubual dari Razif Yusof dan Zamri Nanyan ini..?


Tak mengapa.. Jika anda masih belum sempat mendapatkannya, sila download disini sekarang:

Muat turun keterangan percuma di sini!!!


Cukup mengujakan! Laporan ini hebat tetapi diberikan secara percuma sahaja. Mungkin inilah saatnya anda mula berfikir untuk menjalankan perniagaan internet anda sendiri. Laporan ini juga ada mendedahkan bahawa terdapat satu peluang antarabangsa bagaimana menjana bisnes internet anda sendiri hanya bermodalkan $10 sahaja!
Justify Full
Masih keliru...? Kurang memahami...?

Dapatkan laporan percuma disini bagi memecahkan kebuntuan anda itu:

Download Free!!!!


ikhlas,

SPONSOR

P.S - Zaman sudah maju, dunia serba moden, pilihan di tangan anda. Faktanya, sudah ramai jutawan lahir secara senyap melalui perniagaan internet. Mungkinkah kini sudah tiba giliran anda...?

Isnin, 19 Oktober 2009

Michael Jackson, I'm Coming!

Hari Jumaat yang lepas, aku jalan-jalan sekitar Alamanda (macam ada tempat lain je nak lepak selain tempat ni kat area Putrajaya). Balik kerja terus pergi. Sampai kat GSC, ternampak pulak filem baru yang ditayangkan dan bakal ditayangkan.

Aku tibai sorang-sorang filem Sorority Row. (Hahaha terangsang! Tunggu review filem tu. )Pastu terbelilah pulak tiket filem Michael Jackson, "This is it" (betul ke eja?). Padahal tarikh tayangan 29 Oktober 2009! Semangat gila!!! Jadi, lagi 2 minggu kena tunggu. Aku beli untuk aku sorang je sebab aku taknak tengok sambil menangis depan orang yang aku kenal. Muahahahaha!!!



Layan....

Rabu, 7 Oktober 2009

Senarai Syarikat Makanan yang belum mempunyai sijil halal.

Aku search maklumat ni kat dalam laman web JAKIM. rujuk sini

Salah satu (or salah dua) premis tersebut adalah:

  1. Big Apple@Donut J Co.
  2. JOHNNY’S RESTAURANT

Terpulang dan layan jer...

Waktu macam ni pun nak cari gaduh gak? Indon....,Indon...

Pesawat dibaling batu bukan dasar Indonesia

KUALA LUMPUR 6 Okt. - Insiden pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dibaling batu ketika menghantar bantuan bencana di Padang, Sumatera Barat sejak beberapa hari lalu dipercayai dilakukan kumpulan 'budak-budak nakal' yang membenci negara ini.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kumpulan itu mungkin bertindak demikian selepas terpengaruh dengan laporan media Indonesia mengenai isu isteri Tengku Temenggong Kelantan, Cik Puan Temenggong Manohara Odelia Pinot.

''Kumpulan itu juga mungkin terpengaruh dengan isu perairan Ambalat, tarian Pendet Bali dan lain-lain.

''Saya percaya, perbuatan melontar batu itu bukan dasar kerajaan Indonesia mahupun Gabenor Sumatera," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Teknologi Pertahanan dan Keselamatan Asia Pasifik (DTSC) 2009 di sini hari ini.

Utusan Malaysia sebelum ini difahamkan, beberapa pesawat pengangkut C-130 TUDM dibaling batu oleh masyarakat tempatan ketika mendarat di salah sebuah lapangan terbang di Sumatera Barat sewaktu menurunkan bantuan makanan, perubatan dan anggota-anggota penyelamat.

Dalam satu sidang akhbar semalam, Panglima Tentera Udara, Jeneral Datuk Rodzali Daud memberitahu, kejadian itu berlarutan beberapa hari sehingga semalam, namun pihaknya memberi jaminan insiden itu tidak mengancam keselamatan anggota-anggota keselamatan negara.

Ahmad Zahid menambah, kejadian itu tidak mematahkan semangat Malaysia membantu negara-negara jirannya berdasarkan semangat setiakawan dan kemanusiaan.

''Misi kita jelas untuk memberi bantuan, tiada agenda lain. Namun, kalau kita beri madu, tapi dibalas racun, kita ucapkan terima kasih,'' tegasnya.

Syeikh Tantawi haramkan purdah ke Universiti al-Azhar

KAHERAH 6 Okt. - Syeikh Al-Azhar, Mohammed Sayyed Tantawi merancang untuk mengharamkan pelajar perempuan yang memakai purdah daripada memasuki institusi-institusi pendidikan di bawah Universiti al-Azhar.

Seorang pegawai keselamatan semalam berkata, polis telah menerima arahan secara lisan supaya menghalang pelajar perempuan yang berkelubung daripada memasuki institusi-institusi al-Azhar termasuk sekolah menengah dan tinggi, serta asrama beberapa universiti di Kaherah.

Pegawai itu berkata, pengharaman tersebut adalah atas sebab keselamatan.

Langkah itu dipercayai sebahagian daripada usaha kerajaan untuk membendung manifestasi Islam yang dianggap ultrakonservatif di Mesir.

Sungguhpun majoriti wanita Mesir memakai tudung, hanya segelintir yang memakai purdah atau dikenali di sini sebagai niqab yang menutup muka dan lebih kerap ditemui di Arab Saudi yang mengamalkan ajaran Wahhabi.

Kebanyakan ulama berpendapat purdah tidak wajib tetapi hanyalah adat resam yang diamalkan oleh masyarakat Arab Badwi sebelum kedatangan Islam.

Rancangan Tantawi itu diumumkan semasa beliau menyuruh seorang pelajar sekolah menengah di sebuah kelas yang dikunjunginya awal minggu ini, supaya menanggalkan niqabnya.

Syeikh itu melawat sekolah-sekolah al-Azhar pada permulaan tahun akademik untuk memeriksa langkah yang diambil bagi membendung wabak selesema babi, menurut butir-butir lawatan yang disiarkan semalam oleh akhbar bebas, Al-Masry Al-Youm.

Tantawi dengan tegas memberitahu gadis berkenaan bahawa niqab 'tidak ada kena-mengena dengan Islam dan hanya satu adat resam' dan memaksanya menanggalkan niqabnya.

Beliau kemudian mengumumkan akan mengeluarkan arahan tidak lama lagi bagi mengharamkan pelajar perempuan yang memakai niqab daripada memasuki sekolah-sekolah al-Azhar.

"Niqab tidak ada kaitan dengan Islam...saya lebih arif tentang agama daripada kamu dan ibu bapa kamu," kata Tantawi kepada pelajar berkenaan.

Seorang sarjana di sebuah pusat penyelidikan al-Azhar, Abdel Moati Bayoumi berkata, para sarjana al-Azhar akan menyokong Tantawi jika beliau mengeluarkan arahan tersebut.

Bagaimanapun pengkritik langkah itu berkata, pengharaman niqab tidak akan dilaksanakan.

Arahan sebelum ini oleh Kementerian Wakaf untuk mengharamkan penceramah wanita yang memakai niqab daripada memasuki masjid dibantah keras.

Seorang penyelidik yang dihalang daripada memasuki perpustakaan Universiti Amerika di sini pada 2001 kerana memakai niqab membawa kesnya ke Mahkamah Agung Mesir dan akhirnya menang.

Mahkamah memutuskan pengharaman menyeluruh ke atas niqab menyalahi perlembagaan. - AP

Jumaat, 2 Oktober 2009

Pengajaran Dari Alam..

Dalam bulan 9 dan bulan 10 tahun ni, banyak sangat perkara yang berlaku. Bertimpa-timpa. Tak lupa juga yang melibatkan kemusnahan alam..

  1. Taufan di Vietnam - 500 kematian
  2. Taufan di Filipina - 500 hingga 1000 kematian
  3. Gempa bumi dan Tsunami di Samoa dan American Samoa - 200 kematian
  4. Gempa bumi di Padang, Sumatra - lebih 500 kematian
  5. Gempa di California, USA - belum diketahui
  6. Ribut Oren, Australia - tidak diketahui
  7. Gempa bumi di Kepulaun Tonga - belum diketahui
  8. Ribut dan angin kencang di Malaysia (Pantai timur dan utara) - 1 kematian
Semuanya berlaku hampir selang sehari..

Allahu Akbar..