VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Sabtu, 21 November 2009

Cerita seram atau aku yang keseraman? (Siri 5)

Esoknya, kecoh di asrama suatu berita gempar. Abang Hussin mengamuk kerana marahkan kawan-kawannya yang sengaja mencari pasal dengan beliau. Beliau mengamuk sambil mencari-cari siapa punya punya angkara yang menyebabkan beliau tidur di luar bilik asrama sampai pagi. Amukannya berpanjangan sehingga waktu rehat tengahari. Tiada seorang pun yang berani mengaku. Untuk tidak menghampakan beliau, aku pun menceritakan perkara sebenar.

Tetapi amukan abang Hussin bertambah. Dia anggap aku sengaja mahu mempermainkannya. Aku terkejut dan bertanya, salahkah apa yang aku cakap? Dia cakap, “Abang Fendi balik kampung sepanjang hari minggu ni dan hari ni adalah hari yang dia akan sampai ke asrama! Macam mana kau boleh cakap semalam Abang Fendi teman kau pergi terkucil?” Aku semakin seram bila dengar perkara tu. Tapi kalau jiwa penyiasat memang sudah ada dalam jiwa aku, ia takkan aku biarkan berlalu begitu sahaja. Aku pun pergi ke bilik warden dan cek bulu log masuk pelajar.

Memang sah dan terbukti! Abang Fendi memang belum sampai dari kampung lagi. Dan lebih gerun lagi menyeramkan, locker Abang Fendi berkunci. Aku cari satu asrama tapi memang dia tak kelihatan langsung.

Untuk menambah keseraman cerita aku ni, aku telah ternampak Abang Fendi masuk ke perkarangan asrama pada jam 2 petang bersama-sama keluarga beliau! - - > Pengsan 3 jam.. Demam 3 hari…

Aku pasrah… tamat. Tiada sambungan.

2 ulasan:

Ertyqa~ berkata...

btl ke wey????

Unknown berkata...

ERTYQA:

BETUL LA... NI PENGALAMAN...