Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Ahad, 11 April 2010

Kawan adalah anugerah...

Forwarded from Facebook.

Malam tadi kamu dan kawan baikmu bertengkar. Kamu membuat keputusan tak mahu bercakap dgnnya keesokan harinya. Dia senyum kepadamu.sebaliknya kamu mengetap gigimu kpdnya. Dia menceritakan perkara yg baik tentang kamu kpd kwan2nya yg lain. Kamu pula menyebarkan khabar angin mengenainya.

Dia cuba mendekatimu dan menegurmu. Tapi kamu tolaknya ke tepi. Baginya kamu seorg kawan yg terbaik. Kamu pula rasa dia seorg kawan yg paling teruk pernah kamu jumpa. Dia pun menulis nota kpdmu dan menceritakan semula kenangan manis yg pernah kamu dan dia kongsi bersama.

Kamu pula menulis semua saat buruk yg kamu ingat sepanjang bersamanya. Jauh di sudut hatimu kamu mengasihaninya. Tapi di hatimu sudah penuh dgnkebencian. Keesokan harinya kamu jumpa satu nota drpdnya:

Dear___________________,
Saya cuba memberitahu kamu semlm, tapi kamu tak beri peluang utk saya bercakap. Saya cuba beritahu kamu berita gembira tapi kamu takut utk mendengarnya. Saya cuba utk senyum kpdmu tapi kamu sambut senyuman saya dgn kebencian. Skrg ni keadaan saya sgt teruk dan makin teruk.

Saya minta maaf sbb hari ni saya tak dpt berjumpa dgn kamu. Saya tulis surat semasa saya di hospital.saya sudah kesuntukan masa. Saya minta maaf sbb terpaksa beritahu kamu skrg. Saya minta maaf atas pergaduhan kita,kamu mmg seorg kawan yg hebat. Saya janji saya akan sentiasa memerhatikan kamu.
Salam kasih sayang,

________________

Kamu pun berlari ke hospital utk meminta maaf pdnya. Tapi hanya ibunya saje yg ada di situ. Ibunya menekap mukanya dgn kedua belah tgnnya. Dan dia pun menangis.dia melutut dan berdoa supaya tuhan kembalikan anaknya.
Kamu sudah terlambat.kamu berharap dpt beritahu kawanmu yg kamu minta maaf dan ucapkan selamat tinggal.

Pengajarannya:

Semua kawan ada masa naik dan turun.dan kadangkala kamu perlu meminta maaf. Jgn tunggu org lain melakukannya dulu.sbb kamu takkan tahu ape akanterjadi esok hari.

Kalau kamu benar2 sygkan kawanmu dan sanggup berkawan hingga nafas terakhir,tolong forwardkan email ini dan tunjukkan pdnya yg kamu benar2 mempunyai hati dan perasaan.

Kamu masih berhati perut jika kamu fwrdkan email ini pd seorg shj. Tapi jika kamu tidak buat begitu, boleh katakan yg bila kamu perlukan pertolongan, tiada siapa yg akan membantu kerana kamu tidak mengingati surat ini.

I'm thankful u're my fren.....

2 ulasan:

Seororo [Syah] berkata...

k.a.. nnti aku send no fon baru aku k..

خير الأنوار a.k.a kayrolldin berkata...

woit, apsal tukar no tepon?