Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Rabu, 18 Februari 2015

Kita hidup susah? Mari minta sedekah!

Assalamualaikum

Setiap hari kita risau pasal duit. Cukup ke bulan ni belanja banyak ni? Minggu depan nak makan apa? Kita memang selalu ditakutkan kalau takda duit tak bermakna hidup. Aku pun selalu macam tu. Padahal gaji cukup je tapi perbelanjaan tu yang melampau. Belanja lebih dari mampu.

Pastu kita rasa dunia ni tak adil, kenapa kita hidup susah. Setiap hari meratap nasib hidup. Belanja asyik tak cukup je. Yang takda kenderaan pulak, merintih bilalah nak merasa naik kereta, naik motor. Yang ada kenderaan pulak, merungut bilalah nak merasa naik kereta besar ni, motor besar ni. Sentiasa rasa tak cukup. Tapi pernah ke kita pikirkan pasal orang lain? Aku pun rasa macam tak cukup je kenderaan yang ada sekarang. Rasa kecik dan cemburu dengan member lain yang ada kereta besar. Padahal dulu sama-sama belajar, sama-sama tak cerdik. Hehehe tapi tengok member lagi berjaya dari kita. CEMBURU!

Tapi sedarkah kita, mereka berjaya dengan usaha sendiri, kita ni? Usaha pun sekadar cakap nak berusaha. Tindakan? TIADA.


Bila tengok gambar ni, aku tersedar. Betapa busuknya hati ni merintih nasib macam-macam. Sekurang-kurangnya aku ada kereta dan masih bujang, tapi keluarga ni? Adakah dorang tak berusaha? Tidak! Mereka telah berusaha dan mungkin hari ni rezeki mereka macam tu. Esok lusa??


Ya Allah, ampunkan hambamu ini...




p/s: dapatkan Plan Prepaid dengan tempoh sah kredit sehingga 28 bulan atau 850 hari, SMS percuma sehingga 1800 SMS, panggilan serendah 5 SEN ke semua rangkaian dan internet laju. Berminat? Hubungi saya 0132825823

Tiada ulasan: