VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Rabu, 19 Ogos 2015

Van Putih Penculik - Betul ke Bohong?

Assalamualaikum

Petikan dari Harian Metro

Lawan tiga penculik

Sungai Petani: Seorang lelaki beraksi bagaikan hero ketika menyelamatkan kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun yang bergelut dengan tiga lelaki dalam cubaan culik di Jalan Sekolah Kebangsaan Sungai Pasir, di sini, semalam.

Kejadian dipercayai berlaku jam 7 pagi ketika kanak-kanak terbabit yang juga anak tunggal dikatakan ke padang berhampiran rumahnya untuk mengutip batu bagi aktiviti di sekolah sebelum dihampiri lelaki berusia 20-an yang datang menaiki van.

Ibu mangsa yang mahu dikenali sebagai Aini, 30, berkata, anaknya memaklumkan ketika leka mengutip batu, tiba-tiba lelaki datang menghampiri lalu menarik lengannya dengan kuat.
“Ketika itu, berlaku pergelutan antara anak saya dengan lelaki terbabit sebelum muncul lelaki berusia 30-an menaiki motosikal datang membantunya.

“Anak saya memberitahu lelaki yang membantunya turut dihalang dua lelaki berusia 20-an yang berada di dalam van berwarna putih dengan menggunakan parang dan ketika itu, anak saya mengambil kesempatan melarikan diri,” katanya ketika dihubungi, di sini.

p/s: Dulu pernah baca kenyataan pihak berkuasa, jangan percaya pasal penculik van putih. Kisah ni pernah popular dalam aplikasi whatsapp 2 tahun lepas. Pihak berkuaa pernah keluar kenyataan akan menyiasat sesiapa yang menyebarkan "khabar angin" ni. Tapi sejak akhir-akhir ni, semakin banyak cerita pasal van putih ni dalam akhbar. Yang mana satu ni? Betul ke Bohong?







p/s: dapatkan Plan Prepaid dengan tempoh sah kredit sehingga 28 bulan atau 850 hari, SMS percuma sehingga 1800 SMS, panggilan serendah 5 SEN ke semua rangkaian dan internet laju. Berminat? Hubungi saya 0132825823

Tiada ulasan: