VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Khamis, 12 Februari 2009

Perangai dalam bas!

Tadi masa aku on the way balik rumah sewa, aku naik bas Rapid KL dan Monorail. Apa yang aku nak cerita bukanlah pasal kedua-dua jenis pengangkutan awam ni, tapi lebih kepada aktiviti kat dalam ni. Apa ek?

1) Kalau nak naik mesti berebut-rebut. Aku tengok pelancong asing pun beratur. Aku tak cakaplah semua orang tempatan tak beratur. Tapi hampir semua berebut-rebut nak naik. Macamlah benda tu kapal terbang (aku pun berebut gak, hehehe. tapi ada sebab eh....).

2) Kalau boleh semua nak dapat tempat duduk. Memang taknak bagi langsung orang yang lebih memerlukan macam aku ni nak duduk. Kadang-kadang aku tengok pelancong mat saleh ni pulak yang bagi tempat duduk kat orang kita yang dah tua. Orang kita? Buat-buat buta or buat-buat tidur (samalah tu!). Yang Indon atau Bangla pun berebut nak duduk. Macam tak sedar diri yang awak tu kat Malaysia. Tapi aku tengok orang kita gak yang banyak beralah berbanding Indon or Bangla. Dorang ni akan buat muka kuali leper! Lagi aku hangin satu badan pulak, kalau time Negro naik bas. Macam anak babi terlepas kandang. BABI! Korang paham-pahamlah sendiri.

3) Kalau berborak macam ko je yang ada dalam tu! Aku nak je mintak microphone driver tu pastu bagi kat budak-budak bodoh yang borak entah pape tu, suruh cakap puas-puas or ganti akak yang selalu cakap, " Next station, Pasar Borong Selayang!"

4) Buat drama, telenovela, cinetron or yang seangkatan dengannya. Aku tengok dorang ni memang pakar dalam bab-bab macam ni. Tak payah pengarah pun! Tau je mana nak seluk dulu. Mana nak cium dulu. Dan mana nak ehem-ehem dulu. Memang dasar bontot kuali. Jenis tak tahu malu! Pastu buat muka itik kalau orang pandang-pandang aksi beruk ko tu! Kalau tak suka carilah hotel ke rumah kongsi ke. Alah sengkek la tu sebab RapidKL baru RM2. Hahaha!!

5) Yang pekerja asing pulak, berlagak macam kat Dhaka, Delhi or Jakarta. Dah lah terjerit-jerit. Pastu kalau cakap dalam telefon, mesti nak LoudSpeaker. Pekak badak betul! Dia ingat rakyat kita ni miskin ke takda HP. Aku tadi nak je bukak MP3 HP aku pastu suluh kat telinga ko. Tapi aku ni waras. Kita kan kat KL...

6) Pemamdu pun ada perangai gak. Kalau yang naik tu perempuan, mesti tergedik-gedik macam siput babi melayan. Pandang atas bawah budak perempuan tuh! Kalau yang naik jantan, pandang tiket je. Pastu buat muka paling hodoh dalam dunia. Lagi satu, aku tengok dorang ni suka sangat tengok penumpang ni lari terkejar-kejar bas macam ayam serama. Lagi kuat kejar, lagi jauh berhentikan bas! (aku pun tak terkecuali jadi mangsa keadaan!). Tak pernah nak consistent tempat berhenti bas tu.

7) Sekian dulu. Kalau tak setuju dengan aku, boleh buat aduan dengan taip, HELP ADU dan hantar ke 66666. Sumpah aku buat bodoh je. Sebab bukan aku yang buat semua ni. Muahahaha!!! Lantak koranglah nak marah aku ke tak. Aku nyer blog, aku nyer suka lah!

Layan................

Tiada ulasan: