Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 28 April 2009

Filem filem filem filem!!!

Semalam, Isnin 27 April 2009 aku tibai dua filem seram, Hollywood dan Thailand. Semua bertempat di Berjaya Times Square, KL. Coming Soon dan The Uninvited. Huhuhuhu!! Tengok sorang-sorang ok!




Coming Soon

Sinopsis

Mengisahkan Shane, seorang pekerja di pawagam dan bekas aweknya, Som seorang guard pawagam. Cerita seram mereka bermula apabila filem baru yang akan ditayangkan, Roh Pendendam mencari mangsa mereka melalui penonton filem. Selepas rakan baik mereka, Yod yang menonton filem ni hilang, mereka cuba menyiasat. Roh jahat dalam filem ni asyik menggangu Shane sebab dia adalah penonton kedua yang menonton. Bagi Shane, kehilangan Yod memang ada kaitan dengan filem seram ni dan untuk mengelakkan lebih ramai yang terkorban, Shane perlu segera mencari sebab kenapa filem ni sangat menagih mangsa sebelum filem ini akan ditayangkan kepada umum. Berjayakah mereka?

Komen

Bagi aku, filem ni memang agak berlainan dengan filem seram yang lain. Menggunakan pawagam atau filem sebagai jalan cerita memang mengagumkan. Tahap keseraman dan suspen memang bagus. Tapi, takkan aku nak puji je kot? Hahahaha.. Filem ni macam ada sesuatu yang tak kena. Kalau seram dah bagus, tapi jalan cerita yang kabur akan tetap mencacatkan filem ni. Seolah-olah, ia sekadar filem seram sahaja tetapi jalan cerita, moral dan lain-lain, diabaikan. Pengakhiran yang tergantung memang buat aku bertambah geram. Mungkin ada sambungan. Kalau nak harap teknik penceritaan, memang GAGAL. Takda cerita pun filem ni. Keseluruhan 3 bintang! Yang penting 18PL. Hahahaha







The Uninvited

Sinopsis

Selepas kematian ibu Anna, dia mengalami trauma yang teruk sehingga dimasukkan ke wad. Selepas 10 bulan, dia balik semula ke rumah. Tetapi dia tengok bapak dia ada awek baru. Seorang jururawat yang merawat mak dia. Bagi dia, kematian mak dia ada kaitan dengan jururawat tu. Anna bersama Alex, (kakak) cuba menyiasat siapa jururawat yang berjaya bertakhta di hati bapak dia tu walaupun bapak dia taknak percaya cerita mereka. Bagi mereka, jururawat tu memang bersalah. Seorang demi seorang mati. Siapa pulak yang seterusnya?

Komen

Filem seram psiko yang berjaya membuatkan aku menteraburkan popcorn aku! Hahahaha bukanlah seram sangat tapi tahap suspen tu yang mengejutkan aku! Jalan cerita yang baik, diolah begitu perlahan supaya kita mudah untuk faham dan teka. Jalan cerita seperti filem Water Spirit yang memainkan sentimen kekeluargaan dan pencarian kebenaran oleh seorang anak yang taat.

Pada permulaan cerita memang korang akan rasa macam, "kalau cerita macam ni baik takyah tengok, senang sangat nak tahu kisah cerita!". Tapi selepas tengok," owh... Ingatkan macam tu.." Hahahah...

Tapi takkan aku nak puji je kot? Hahahah... Pelakon yang memainkan watak Anna ni macam tak pandai berlakon. Feel kepada lakonan agak dibuat-buat. Lagi-lagi time dia menangis. Macam orang nak berak! Aku suka dia sebab comel jer... Hahahaha... Kakak dia Alex pulak, macam pelakon lucah. Gatal semacam. Sepatutnya pelakon lain seperti pakwe Anna tu tak payah ada pun takpa sebab banyak pelakon akan menyebabkan sesebuah filem akan nampak sarat!

Keseluruhan dari segi jalan cerita, suspen, moral, dan sedikit pengetahuan am yang korang dapat, aku bagi 4 bintang! Sebab yang penting, 18PL!! Amaran: Cerita ni agak melucahkan! Hahahahaha....!!






Layan......

6 ulasan:

~Syaquost Eichizen~ berkata...

cerita ini agak melucah kan??
uninvited ek..
wajib tgk!

agagagaga
=)

orang melaka berkata...

sempat mengkomen pasal filem...

aku tepon bukan nak angkat!!!!!
ko keje ker?
bukan aper nak tanyer pasal surat tu jer... pe2 pun ko dah banyak tolong aku,.....

hanya allah sajer yang boleh balas kebaikan kau kayrol....

nanti pe2 col aku k...

salam..

kayrolldin berkata...

syak:

org ajak xnak.

sharol:

aku update pagi td. aku tido ptg..

Putera asQalan berkata...

ceh

kayrolldin berkata...

best!

Putera asQalan berkata...

pastu nk suh loncat sorang2 dlm tuh.