Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Ahad, 28 Jun 2009

Apsal perangai macam tapir ha??? (Siri 2)

Yup, tajuk di atas bukan sekadar tajuk. Tetapi memang pembuka bicara carutan daripada aku yang tengah bengang. Geram yang amat sangat terhadap mereka-mereka yang nampak pandai tetapi bodoh lagi bangang. Berfikiran sempit dan otak bercelaru antara pangkat dan reputasi walaupun sudah terang lagi bersuluh yang awak tu memang takda maruah sebagai seorang warga berilmu!


Ganas tak? Nasib ko la tapir...

Debat Kepenggunaan (FOMCA), UTHM, Batu Pahat, Johor.

Pasukan IIC menang 3 perlawanan sahaja dari 6 perlawanan keseluruhan untuk peringkat liga (kot la, aku tak tau apa nama pusingan ni). Untuk semua perlawanan kami berpuas hati walaupun kalah sebab memang salah kami TETAPI untuk perlawanan terakhir, menentang Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), agak tidak puas hati.

Sebab-sebab:

  1. Markah yang terlalu berbeza seolah-olah kami tidak pandai berdebat.
  2. Pihak lawan menggunakan terlalu banyak istilah Bahasa Inggeris seolah-olah takda perkataan GLOBAL WARMING dan BACK UP dalam bahasa Malaysia tetapi tidak ditegur hakim malah menjadi pendebat terbaik! SYABAS!!
  3. IIC adalah pihak pencadang, jadi kami perlu berada di dalam dewan persidangan sementara UPSI berada di luar dewan. Jadi, dengan penuh meriahnya mereka berbincang sesama sendiri dengan pengiring dan rakan-rakan!
  4. Isi perbincangan kami sama. Tiada yang lebih tapi kenapa perbezaan markah terlalu tinggi? Seolah-olah, kami bangun dan berjoget lepas tu duduk kembali.

Ok, IIC menerima kekalahan tetapi biarlah logik! Ko ingat kitorang budak KUIM? Hahahaharussss.... Tetapi apakan daya, kami ni KOLEJ JER...

Ada lagi satu benda yang aku agak geram. Ada salah seorang pengiring pasukan debat UPSI yang kalau aku sebut nama minah ni hampir semua IPTA dan IPTS kenal budak ni (yang join debat dan pidato). Geram sebab apa? Dia dengan selamba menulis teks setebal 3 muka surat untuk diberikan kepada pasukan debat UPSI. Sambil tu budak UPSI dengan gigih fikir hujah. Memang dia budak UPSI! Dewan start je, minah pidato ni terus bagi kertas tu kat pasukan dia! Tanpa rasa bersalah, selepas 5 minit dewan bersidang, dia pun blah buat muka toyol tu! Budak tu perempuan okk! Aku cadang nak buat bantahan tapi lecturer aku cakap biar jelah... Nanti akan MEMALUKAN UPSI pulak... (Tapi jangan harap aku nak berdiam diri!! Kalau tak, apa guna blog! Hahahahaha!!!)

Tak malu ke lawan budak kolej dengan menipu tu?? Kalau nak menang sangat pun, pakaila cara lain. Bodek hakim ke, kenyit-kenyit mata ke (macam selalu buat), atau buat tarian depan hakim... NI GUNA BUDAK SENIOR buat teks. macam KUIM jer.. Hahahah... Dulu aku respect gila kat dia! Dari gaya pemidato hingga ke seorang pendebat. Tapi sekarang aku sudah tau...!

p/s: Al-Fatihah untuk arwah Micheal Jackson... (Mikaeel)

Aku belum puas, jadi LAYAN je dulu...

12 ulasan:

Putera asQalan berkata...

c cukup la ka ayat2 tu. stil ade perasaan manja kat die kan? haha

Kulat berkata...

fuyyooo.. malas betul ngan minah tu.. bukan ke dia pujaan ko... hahaha bythe ways.. Bersabar k!!! ada hikmah tu.. maybe jodoh ko ngan dia.. ahahhaahaha...

iRraiRro's berkata...

abg ka pun pasan ek??
irra pun pasan gak tau aritu..
kunun2 nk cover dok g tulis jaoh2
ingt org xtau ke..
leyh lak wat muke selambe..m]mcm hampes!

mengong!

trolley bag dan laptap bergerak berkata...

tu laa...
aie tak bukak zip..
sbb tu kalah..
hahahaha..

Putera asQalan berkata...

ouh,siapakah insan gerangan di atas.

tugas membuka zip tugas KA. not me. hahaa

kayrolldin berkata...

aie:

takkan nak marah betul2..? rasa mcm hipokrit plak.

kulat:

tiada lagi cinta...!!

ira:

ramai yg nampak. sir pun nmpk gak! tp sir senyap sbb xnak malukan UPSI.

trolley aka syak:

da bkk la... ko taknampak ker? bdk yg asyik tersasul tu bkk seluar trus, tu yg kalah! tp aie da jlnkan tugas dia bkk zip. so?

aie:

aku bkk butang jer hakim pengsan gersang!

iRraiRro's berkata...

eeee...geram2..

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih, khairul..
ALHAMDULILLAH.
Semoga dirahmati ALLAH.
Untuk Ira, Kulat, Khairul dan sesiapa saja, terima kasih.
Dan maaf pada sesiapa sahaja.
ASSALAMUALAIKUM.

kayrolldin berkata...

ira:

mari tmbah geram

ano:

mcm budak UPSI jer..

iRraiRro's berkata...

tu la ano ni..
dak upsi ye??

kayrolldin berkata...

ira:

mesti la..

iRraiRro's berkata...

emm da!no komen da.geram2 pun dpt ape..

abg k.a..nak gmbr dlm hp tuh!plez2...