Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Khamis, 20 Ogos 2009

Kita semakin terancam?

Sekarang ni, tiap-tiap hari mak ayah aku pesan kat kami adik beradik, kalau keluar rumah tu hati-hati dengan keadaan sekeliling. Dorang kata, takut ada orang jahat atau seseorang yang berniat tak baik pada kita buat perkara buruk kat kita seperti culik, pukul, rompak, peras ugut, dan yang paling tragik, BUNUH. Aku pun tak terkecuali dapat amaran dari mak ayah aku walaupun dah "berbulu atas bawah". Nak gi Alamanda pun mak ayah aku akan selalu call jika anak dia yang paling macho ni tak balik-balik selepas jam 7 malam! (nyesal jap pakai h/p)

Pergi kerja ayah aku hantar sebab dah on da way pergi ofis mak aku. Dalam perjalanan, mak aku mesti ulang-ulang nasihat yang sama. Kalau adik aku buat stupid je, mak aku tuju kat aku. Tapi kami faham mak mesti risau kat anak-anak dia.

Tapi dulu lain. Mak aku tak pernah kisah aku nak pergi mana janji balik rumah tepat pada waktu. Nak terjun lombong, nak pergi memancing, atau apa sahaja janji bagi tahu. Kalau masa kecik, nak keluar main kat padang, mak hanya pesan, JANGAN TAK BALIK ANAK YANG MACHO nanti takda siapa dapat ganti keMACHOan mu - ngarut jap. Kadang-kadang nasihat berbunyi, jangan main jauh-jauh, nanti jatuh takda siapa orang nak hantar balik rumah.

Aku suka merayau, tapi mak aku tak kisah sebab kalau aku tak sesat, nanti ada orang hantar. Huhuhuhu. Aku budak glemer dalam taman - riak lagi!.

Tetapi, tu semua dulu. Masihkah ada harapan pada hari ni jika budak berumur 5 tahun sesat di luar?




Layan...........

3 ulasan:

Putera asQalan berkata...

macho ke? satu kemusykilan yg amat jelas dan nyata. izhar!

kayrolldin berkata...

betul la!

aku rakyat m'sia berkata...

ko mmg slalu prasan macho, blah la.
aku lg macho la. -(kereta sport biru)