Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Jumaat, 13 November 2009

Berdialog dengan polis..

Ketika aku dan kawan aku, Syak mandi di sebuah sungai di Gombak, aku ternampak suatu benda yang terapung di depan kami. Syak pulak dengan berani mengusik-usik benda yang begitu berani terapung-apung di hadapan kami. Setelah diamati dengan teliti, maka sahlah benda yang terapung itu adalah mayat seorang lelaki yakni yang sudah mati dan terapung dengan balance-nya tanpa bantuan. Cuma sedikit kembung!

Aku pun terkejut. Jika aku sudah terkejut, apatah lagi si Syak itu yang telah mengusik mayat tersebut. Maka melatahlah beliau dengan rancaknya beserta zikir mencarut yang begitu lancar tanpa merujuk kamus atau buku panduan mencarut.

Dalam kelam-kabut dan kebingitan latahan Syak tu, aku terus menghubungi polis. Dengan jayanya aku berjaya call pihak polis (perempuan).

Polis: Helo, selamat petang. Balai Polis Seri Gombak. Mesra Cepat dan Betul adalah moto kami. Ada apa-apa yang boleh dibantu Encik Khairul?

Aku: (macam tau-tau je nama aku Khairul) Er.., saya nak buat laporan tentang penemuan sebujur mayat di sungai berhampiran Batu Caves ni.

Polis: Mayat macam mana tu eh?

Aku: Nak bagi detail ke? Saya tak berani nak belek pulak mayat tu. Macam mana saya nak buat? Boleh tak hantar pegawai ke sini? Dekat je tempat ni. Sebelah Giant dan Stesen Petronas.

Polis: Encik Khairul Kacak, boleh tak esok sahaja kami hantar pegawai ke sana sebab tinggal saya seorang sahaja Pegawai Polis yang ada sekarang.

Aku: Mana yang lain? Takkan awak nak main-main kes berat macam ni. Saya jumpa mayat orang, bukan mayat tapir, atau lembu. Tapi kalau mayat artis Hollywood seperti Eva Longoria, saya boleh handle sendiri. Huhuhu..

Polis: En khairul ni nakal lah... Suka saya.. Heheheh... Hmmm. Maaf. Memang tinggal saya seorang sahaja. Pegawai lain pergi siasat perkara lain.

Aku: Awak jangan buat lawak Cik Polis... Takkan saya nak biarkan sahaja mayat ni?

Polis: Bila masa pulak saya suruh biarkan. Saya nak Encik Khairul tunggu sampai kami tiba dengan pegawai esok.

Aku: Eh, kena tunggu? Habis tu kawan saya yang tengah melatah ni saya nak buat apa?

Polis: Biarkan dia dengan dunia dia..

Aku: Ok. Takpela. Saya tunggu. Tapi nak balik kejap tukar baju.

Polis: Ok Encik Khairul. Ada apa-apa lagi yang boleh saya bantu?

Aku: (Tak membantu pun) Terima kasih je la..

Polis: Sama-sama, terima kasih kerana menguhubungi kami. Mesra, Cepta dan Betul, tak gitew Encik Khairul?

POP!! Gedebuk. Mak kau!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Aku terjaga dari lamunan... Lor mimpi rupanya... Patutla macam tak logik je... Gila mimpi jumpa mayat macam tu! Tapi aku tak tipu memang macam tu aku mimpi semalam. Cuma ada sedikit penambahan ketika berdialog dengan polis tu. Nak bagi best drama aku.

Apa tanda kita mimpi jumpa mayat dan polis eh? Dapat duit tak hari ni? Huhuhuhu... Mungkin rezeki kot...

p/s: Terima kasih pihak polis... Ini hanyalah pengalaman mimpi saya... Tapi polis memang cekap berbanding zaman dulu. Kawan aku hilang kereta dah dekat setahun tapi polis dapat gak jejak kereta tu cuma no plat dah berubah.





Layan........

5 ulasan:

ARYIANA berkata...

isk3....mimpi jer rupayer pun..dah tu siap lagi CIK polis tu....amboi2......

خير الأنوار a.k.a kayrolldin berkata...

aryiana: cerita mesti la gempak! hahahaha!!

Putera asQalan berkata...

perlu la mimpi camtu..

خير الأنوار a.k.a kayrolldin berkata...

aie:

perlu la... tp serius kami xbuat apa2 pon..

ertyqa berkata...

ngek btl..
mati2 ingat mcm btl..
tp sebut seblah giant da mcm pelik je..
hehehe~