VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Rabu, 11 November 2009

Polis nafi amal 'tembak untuk bunuh'


KUALA LUMPUR - Polis semalam menegaskan bahawa mereka tidak melakukan amalan 'tembak untuk bunuh'.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Mohd Bakri Mohd Zinin berkata, dalam semua kes, penjenayah ditembak setelah polis ditembak terlebih dulu.

"Bila pegawai polis tembak, mereka bukan menembak untuk membunuh, tetapi mereka menembak untuk menghalang ancaman membunuh.

"Jelas sekali adalah menjadi hak polis bertindak mempertahankan diri dan melindungi nyawa orang-orang yang berada di kawasan kejadian," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Beliau mengulas kejadian lima perompak dibunuh di Klang Ahad lalu sehingga menimbulkan tuduhan oleh pihak tertentu yang polis telah menggunakan kekuatan sewenang-wenangnya mengakibatkan kematian lima lelaki itu.

"Dalam kes ini, berlaku kejadian mengejar kereta yang laju di mana perompak cuba memaksa kenderaan polis yang mengejar terkeluar dari jalan raya sambil melepaskan tembakan rambang terhadap mereka.

"Polis tidak ada pilihan kecuali terpaksa membalas tembakan," kata beliau. - Bernama

KOSMO! Online.

p's: Aku memang dah perasan perkara ni semenjak pengganas Indon mengganas. Bila dapat kesan je pengganas Indon ni, mesti dah mati. Pelik gak apsal asyik mati je. Hahaha..

1 ulasan:

Ertyqa~ berkata...

Bek mati dr myusahkan org,dari di biarkan hidup orang len plak yg mati kene bunuh ngan penjenayah wt pe kn..
Hehehe