VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Sabtu, 24 April 2010

Review Filem April

Bulan ni dah dekat 6 filem aku tengok (tak ingat semua nama filem, sorry). Memang sedikit terlambat. Tapi semua filem-filem ni belum cukup untuk memuaskan hati aku. Filem terakhir yang betul-betul buat hati aku terhibur adalah filem Adnan Sempit (Bulan Mac). Itu pun tiga kali je aku tengok kat wayang. Lagi 21 kali adalah melalui DVD original yang dimainkan oleh DVD mahal keluaran Sony (warna hitam bebeh!). Kalau betul-betul best, aku tengok tiap-tiap hari. kat pawagam. Boleh?

Thank You Aeon Jusco Bukit Tinggi, Klang sebab terletak di sebelah rumah aku, dekat sikit je dengan opis. Tiap-tiap minggu mengadap skrin TGV kat kaunter bayaran sebab memang habit aku.

Antara filem-filem yang aku sempat tengok (sempat?):


ALICE IN WONDERLAND
(3.5 bintang - menghiburkan tetapi belum cukup untuk dikategorikan sebagai filem fantasi sebab kita boleh jangka babak seterusnya dan tak banyak benda pelik. cukup sesuai untuk kanak-kanak dan adik-adik. Anne Hathaway plak terlalu gedik untuk menjadi seorang permaisuri yang memerintah sebuah kerajaan. but she still hot! Hehehe... The Red Queen lebih memberi kesan kepada penonton.)





CLASH OF THE TITANS
(3.5 bintang - CGI yang gempak, tetapi jalan cerita yang agak merepek, dan tidak serius. kalau yang dah tengok Percy Jacson and the Olympians - the Lightning Thief, mesti perasan jalan cerita ni lebih kurang sama. penuh dengan sinikal dan lawak terpendam, sebab tu boleh dikatakan filem yang tidak serius)





JUST ANOTHER PANDORA'S BOX
(1 bintang - tak tau motif filem ni di buat. Tau-tau je dah habis. Boleh mengakibatkan tahap nak mencarut dalam pawagam yang tinggi)





IT'S COMPLICATED
(2 bintang - sungguh menggelikan sebab cerita orang tua yang bercerai dan curang kepada pasangan masing-masing tetapi dianggap perkara yang mulia. masih ada pengajaran cuma dah terlambat)





Ni filem terbaru yang aku shorkan. Ada sedih, lawak, gembira, terasa bodoh dan macam-macam.

KICK-ASS!
(4 bintang)

Sinopsis:

Dave Lizewski is an unnoticed high school student and comic book fan with a few friends and who lives alone with his father. His life is not very difficult and his personal trials not that overwhelming. However, one day he makes the simple decision to become a super-hero even though he has no powers or training.


p/s: Nak gi Alamanda tengok filem baru. Ada cadangan?


Layan...









4 ulasan:

Hazhari Ismail berkata...

iron men

toy story 1 n 2. (3 jam - penyek bontot)

hooperz. wuakakakaka

Unknown berkata...

tadi tengok semerah cinta stilleto.

Hazhari Ismail berkata...

yucks. klishe

Unknown berkata...

agak boring kot.