Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Rabu, 4 Mac 2015

Rindunya!! (Kota Kinabalu, Kuching)

Assalamualaikum

Buka facebook tengok kawan-kawan upload gambar makanan dari negeri Sabah dan Sarawak. Aku pergi sana selain dari berjalan-jalan, memang akan cari makanan juga. Rindunya nak ke sana lagi. Perasaan cemburu tengok member makan dengan lahapnya semakin berkobar-kobar. Harap-harap tahun ni berpeluang lagi. Hahaha. Mari tengok makanan apa yang sedap bagi aku. Bagi korang tak tahulah. Hehehe.

Sarawak

Laksa Sarawak


Mi Kolok.


Sabah

Terkenal dengan makanan lautnya. Tempat yang terkenal untuk makan dengan lahapnya adalah Pasar Filipina. Harga Insyaallah murah. Macam-macam jenis ada. Kalau kat KL kita segan-segan nak masuk kedai makanan laut sebab harga bababom, kat sini tak perlu segan. Tunjuk je apa nak, pastu bedal dengan nasi putih. Perghhhh!! Serius!



Pasar Filipina, Kampung Air (Kota Kinabalu)
gambar sumber, Eyriqazz.com


Ni pun boleh buat ketagih. Keropok Amplang dan Keropok Cincin. Memang layan.... Kat sini ada jual tapi macam lemau je rasa... Hahahah Aku belasah hari tu berkilo-kilo (poyo).


Susah nak lupa kenangan ke sana. Dulu tertanya tanya juga, apa yang best sangat Sabah dan Sarawak ni. Tapi kalau dah pergi, memang tak menyesal. Sebab tu pergi Kota Kinabalu 2 kali, Kuching 2 kali. Hahaha.




Ada yang nak sponsor tiket kapal terbang?




Layan....



p/s: dapatkan Plan Prepaid dengan tempoh sah kredit sehingga 28 bulan atau 850 hari, SMS percuma sehingga 1800 SMS, panggilan serendah 5 SEN ke semua rangkaian dan internet laju. Berminat? Hubungi saya 0132825823

3 ulasan:

Najib Ariyan berkata...

salam

peringatan untuk makan kat pasar pilipin yer... kalau boleh makan yang belum masak lagi... yang masih mentah lepas tu di masak... dan kalau boleh nampak dia masak... sebab makanan kat situ banyak yang recycle kalau tak habis...

Kakcik Nur berkata...

Berkali-kali ke Sabah (khususnya KK) dan Sarawak (khususnya Kuching), memang tidak menjemukan. Makcik tidak begitu teruja dengan makanan, tapi teruja dengan pemandangan terutamanya di Kundasang, Sabah. :)

kayrolldin berkata...

NA: baik bro. insyaallah akan igt pesan tu.

KS: m.cik, sy mmg suka makan. hehehe kundasang mmg cantik. x pernah jemu!