Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Jumaat, 6 Mac 2015

Akhirnya Mi Kolok dan Laksa Sarawak!



Assalamualaikum

Akhirnya semalam, bertempat di (klik link) Dapur Sarawak dan bertemankan sahabat baik aku, Zainuddin, kami berjaya menjejaki restoran yang menjual pelbagai makanan dari Negeri Sarawak. Puas mengGOOGLE, kami terjumpa tempat ni. Memang masing-masing rindukan makanan Sarawak kerani kami bersama-sama meneroka Sarawak tahun lepas. Apa yang kami jumpa? Cekidaut!


Semestinya Mi Kolok!!!!!! Dimakan bersama kicap pedas berlada tu, dan semangkuk sup taugeh. Bukan tuang semua cuma nak makan mi je, tuang sikit-sikit. Yang lain terpulang. Hirup pun boleh.
Mi Kolok Daging = RM5.50 semangkuk. Saiz kecil
 (Ni aku punya)


Ni Zainuddin punya
Mi Kolok Ayam = RM5.50 semangkuk. Saiz kecil


Ni air aku. Zainuddin punya air biasa je. Serius sedap berbeza dengan mamak punya. Menggunakan gula melaka dan nira tak silap aku. Manisnya sedap.
Teh C Peng Special (3 Layer Tea) = RM3.50


Aku punya jugak - gila-gila melantak. Memang puas sebab banyak laksanya. Bukan ciput-ciput. Dimakan dengan sambal tumis yang memang terangkat kalau makan. Tak berapa pedas. Perghhh
Laksa Sarawak = RM7.00 semangkuk. Saiz kecil.


Sempat bergambar dulu sebelum kanan tiba. Masa ni tak ramai kat dalam. Baru duduk 5 minit orang dah makin ramai. Parking kat depan kedai bertindih-tindih.


Ruang dalam dan depan kedai. Ramai jugak yang makan kat luar kedai. Terbuka.


Antara menu yang dihidangkan. Banyak lagi menu lain. Semuanya berasal dari Sarawak. Rasanya peniaga ni memang berasal dari Sarawak. Sumber gambar Google.com sebab semalam tak sempat nak ambik gambar menu. Hahaha teruja nak makan. Lagipun aku memang target laksa dan mi kolok je masa ni. Mengidam!!


Pengakhirannya... hahaha memang licin..


Kesimpulan:

Memang sedap bagi aku. Harga murah. Tapi tak tahulah kalau orang lain cakap biasa. Mungkin dia dah biasa makan mi kolok ni. Hehehe. Untuk makluman, aku siap bungkus mi kolok. Hahahah zainuddin pun sama. Jadi jumlah yang aku makan adalah 3 mangkuk. kikikiki

Restoran ni betul-betul belakang Hospital KPJ Tawakal (yang lama). Dihimpit oleh KPJ yang baru. Hahaha. Dekat jugak dengan restoran Haslam. Dibuka seawal 10 pagi hingga 10 malam. Tapi semalam tengok macam terlajak je sebab pukul 10 malam masih ramai yang datang. Insyaallah lepas ni akan datang lagi sebab nak rasa Nasi Goreng Dabai dan Nasi Aruk. Ntah macam mana rasanya. Tunggu....


Layan......




p/s: dapatkan Plan Prepaid dengan tempoh sah kredit sehingga 28 bulan atau 850 hari, SMS percuma sehingga 1800 SMS, panggilan serendah 5 SEN ke semua rangkaian dan internet laju. Berminat? Hubungi saya 0132825823

1 ulasan:

Najib Ariyan berkata...

Akhirnya dapat jugak makanan Sarawak... takyah terbang jauh jauh kan... kalau gini lah bagus jugak bisnes makanan kat Semenanjung ni kan... harus takkan tutup punya... tiga mangkok sekali makan.. pehhh sedap betul tu