Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Isnin, 15 Januari 2007

Rempit Gila!

Tiap-tiap hari kita dengar tentang cara nak banteras perangai buruk anak muda merempit. Tapi satu pun tak berkesan sebab hati budak-budak rempit ni memang dah keras macam batu caves. Itu belum lagi dengan perangai muka tebal macam bontot kuali yg mereka hasilkan semasa merempitkan diri diorang. Tau tak, sebenarnyer ada satu cara yang 99% berkesan untuk melawan atau membanteras gejala ni tapi pihak polis tak nak gunakan sebab terlalu kasar kaedahnya bagi kulit rakyat Malaysia yang lembut ni!.

1) Setiap seorang perlu disebat 5 hingga 10 das bagi setiap kesalahan yang dorang buat. Hati pun dah keras, jadi kenalah dibalas dengan benda yang keras. Nasihat-nasihat ni dah tak boleh pakai lagi dah.. Buat penat je bagi tazkirah yang memang dah bagi dari dulu!

2) Dari tahan dorang dalam jel, baik sebat jer terus dorang masa kena tahan kat tepi jalan tu. Bukan susah pun nak upah penyebat orang ni. Gunakanlah warden penjara yang memang berpengalaman tu. Jimat masa dan wang ringgit kerajaan. Yela, dari tahan dorang masuk jel, pastu kena pulak bagi makan, baik polis gunakan duit tu untuk meningkatkan keperluan polis. Muka yang keras dan tebal boleh dikendurkan sebab malu kena sebat macam budak sekolah kat tepi jalan.

3) Yang menonton pulak, kalau terlibat sebat jugak. Tapi 50-50 la..

Amacam? Best tak cadangan aku?


Layan....

1 ulasan:

adibah faatima berkata...

btol2.. sgt btol,, nape la dorg xtpkir care ni kan?
where did u get ur ideas from?
xsangke kwn ku ini sungguh bijak..