Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 16 Januari 2007

Sukan dan Rasuah

pernah tak kiter terpikir bahawa, kenape kiter selalu sgt kalah dlm ape-ape jenis sukan antarabangsa seperti olahraga dan bola sepak? ade pendapat yg mengatekan, atlit itu sendiri yg tak ade sikap profesional spt kalh sblum berjuang?

tp tau tak kite, banyak tanggungjawab yg perlu di pikul oleh atlit ni spt ade yg dah ader keluarge dan perlu bekerje.

atlit ni kalo menang dptlah duit. kalo yg kelas A, lg banyak dpt. tak perlu kerje pon. tp bg atlit kalah, dahlah duit tak dpt, kene kutuk plak lg dan diserang rakyat dgn kate-kate keji.
tak terpikir ker kite ngan masalah diorang ni?

yg masalah sebenarnyer adelah menteri-menteri (pengurus) yg menguruskan sukan- sukan ni. diorang ni tak ikhlas dlm memberi pertolongan kpd atlit ni supaya maju dlm sukan. tp yg diorang ikhlas adalah mengenai duit. RASUAH!!!!!

RASUAH adalah penyebab kpd kekalahan atlit. kenapa? kerajaan bagi duit berjuta-juta supaya bola sepak dpt pegi WORLD CUP tp mane pegi duit tu? tengok bola sepak, diorang lesu dan lemah sbb duit yg patut diorang dpt, hilang ke mana. diorang tahu pasal duit ni, tp takut nak bertindak sbb nanti akan diambil tindakan oleh FAM (kaye ngan duit org).

atlit ni nak rase gak duit tu sbb DUIT PEMBAKAR SEMANGAT! tp pak-pak menteri ni ckp, jgn bagi sume nanti naik lemak. sape yg naik lemak kat sini sbb tiap-tiap tahun asyik muker yg same jer menerajui pemerintahan. taknak lepas sbb tiap-tiap thn dpt gaji bute.

apelah sgt ngan latihan kat luar negara tu sampai RM3.5 juta pak menteri mintak. satu juta pon tak sampai. lainlah kalo bukak satu tempat latihan kat sane.


Pelikkan? tp ape-ape pon, kiter hanyer bleh memerhati. tp tak bleh bertindak pon..

Tiada ulasan: