Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Khamis, 22 Februari 2007

Debat-Berdebat

aku mmg suke bedebat. tak kire sape-sape. kalo aku rase pendapat aku btul, aku akan bedebat sampai lawan aku menangis(besenyer tak nagis pon tp mengalah jer). ape saje topik aku bleh berdebat. tp aku lebih suke bedebat berdasarkan fakta yg jelas dan terbaru. lebig kurang cam gosoiplah....

aku perasan lah skang ni, kat malaysia dah jadi satu trend. korang ni lebih suke berdebat tentang hiburan dr berdebat tentang ape yg berlaku dlm dunia kite skang. contoh cam pasal bawang merah bawang putih dulu. nasib baik dah abis crite tu, kalo tak setahun tak abis mengeji crite tu.

bukak je sorat kabar, ade umpatan ttg criter tu. korang ni tak de bende lain ke nak buat? sanggup pasal bwg korang nak pertahankan. bwg kat umah yg korang selalu melantak tu taknak plak bising. pnat mak beli kat pasar. ntah2, bwg pon tak knal?

aku menulis ni bkn sbb ape. aku geam dgn mentaliti rakyat kite ni yg berfikir dlm kotak. taknak cube pkir ape yg berlaku kat luar kotak. banyak lg bende2 yg bleh didebatkan.

contoh;

mcm mane nak bg angkasawan malaysia bwk roti canai or nasi lemak kat angkasa,

knape bush serang iraq?

bursa saham malaysia naik lagi keparas tertinggi,

mahathir muncul lg,

pelajar ponteng.

kan banyak lg edegan yg bleh dicarutkan dan debatkan. ape yg susah sgt ni? ke mmg kite dah ditanam dlm otak supaye jgn amik tau hal-hal mcm ni? remeh sgt ke? org-org tue ckp, biorler, tu sume kerajaan punyer keje. habis tu kite ni sape? pendatng ke sampai taknak amik tau hal2 mcm ni?

cube pkir kalo satu hari nanti, rakyat malaysia dah tak knal sape name perdana menteri sendiri. skang ni name2 menteri konpem korang tak tau kan? bile aku cube terangkan kat kwn2 seangkatan aku a.k.a budak2 hingusan ni, sume kate aku suke berpolitik. sebok je. mcm aku yg nak bertanding jd wakil rakyat.

abis tu takan nak diam jer? nak jadi katak bwh tempurung. tp kalo org tanyer aku pasal artis aku tau lah sket2 tp tak lah fanatik sgt!!!!! aku bkn peminat artis sgt. tp luar negare mcm mariah carey tu mmg minat giler!!! hehehhehe

bkn ape, taknak jd spt KATAK BWH TEMPURUNG.

pasal bwg lg. korang ingat kalo gaduh-gaduh pasal bwg ni korang bleh mng kes ke kat court?
lg pon korang ingat tv3 nak dgr ckp org ramai yg tak berape ramai ni? dr dgr ckp korang baik die siarkan trus sampai abis sbb dpt untung. iklan banyak masyuk!

tv3 ni mmg reti kaut keuntungan je. sbb ape, ckp mufti pon buat derk je.. mufti suruh brentikan crite bwg tu tp sampai sudah tak. maknenyer korang punyer usaha sie-sie jer.


tv3 mmg DEGIL. DEGIL DEGIL

1 ulasan:

adibah faatima berkata...

yeah! sungguh penuh ngan emosi.. bagus2.. aku sokong kau.. aku plak ader problem ckp pasal money making.. kalau aku ckp or debat care2 nak bwat duit kan,, mesti kwn2 aku pandang aku mate duitan! sialan btol!