VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Rabu, 5 November 2008

I Love You Mummy, Daddy!!!

Assalamualaikum

Semalam aku terjumpa blog Madam Atie (counselor IIC) selepas terbaca blog Sir Munif (finance IIC kot). Sir Munif cakap kat dalam blog dia, Madam Atie tulis entry yang betul-betul menyentuh perasaan dia. Aku nak tau gak apa yang madam Atie tulis.

Tut. Tut. Tut.

Ada entry pasal arwah ibu madam. Pasal detik-detik terakhir arwah ibu madam sebelum menghadap ilahi. Aku pun tak sedar bile aku start menangis. Bukan manja-manja punya, tapi kaw kaw punya leleh..

Memang betul-betul terasa. Macam mana kalau benda yang sama jadi kat aku. Aku masih tak sanggup nak hadapi benda macam tu. aku masih tak dapat nak lepaskan ibu dan ayah aku. Kadang-kadang aku rasa macam aku ni melawan takdir pulak.

Lepas baca je, aku terus call mak aku saja nak tanya khabar.

Aku: Assalamualaikum. Ma busy ke?

Ma: Waalaikumussalam. Takda la. Kenapa call?

Aku: nak tau Ma dah balik dari Kelantan ke?

Ma: dah start kerja pun. Pergi sekejap je Kelantan tu. malam semalam balik KL balik.

Aku: oh… ni, nak cakap ngan Ma, kalau tak cukup duit nak bayar MUET, takpa la. Tak kesah. Nanti ada lagi exam MUET bulan 10 tahun depan. Kalau tak dapat masuk UUM pun takpa. Tahun 2010 boleh je…

Ma: ha!!?? Kenapa pulak? Tiba-tiba je…

Aku: la… abah tak bagi tau pape ke? Abah cakap dia tak dapat nak cari duit lagi untuk MUET. Sebab tu kena tangguh dulu..

Ma: hmm… abah tak bagi tau pape pun… takpa la, nanti Ma usahakan gak dapat amik MUET bulan 5 tahun depan. Nanti Ma bincang lagi dengan abah.

Aku: ok. Takpa la. Tu je. Assalamualaikum

Ma: ok. Waalaikumussalam..

Lor, lain yang nak cakap, lain pulak yang keluar. Aku rasa ego dalam hati ni tinggi lagi. Aku macam tak terkeluar ayat, ADIK SAYANG MA… berkali-kali aku nak cakap macam tu. memang tadi aku dah nekad nak call tanya pasal keadaan dia. Sehat ke, baik ke, tapi yang keluar, PASAL MUET PULAK! Adeh!

Aku call bapak aku pulak.

Aku: Assalamualaikum. Abah katne?

Abah: Waalaikumussalam. Kat Kelang. Baru balik dari office Uncle Lai. On da way balik Putrajaya. Kenapa?

Aku: ar…. Errr… abah… aa….bahhh.. (cis tak keluar pulak) <------ segan!! Abah: Apa....??? Cepatlah cakap. Nak duit??

Aku: a’ah. Boleh masukkan sikit duit kat dalam bank? (dan-dan duit)

Abah: nanti petang abah sampai kat Anjung, abah masuk. Duit sewa rumah kemudian. Duit belanja je abah masukkan dulu.

Aku: ok.

Abah: tu. tut. Tut tooot……..

Lor, tiba-tiba keluar pulak pasal duit belanja. Walaupun syukur, tapi bukan benda tu yang aku nak cakap. Madam, saya masih takda kekuatan untuk BERTANYA KHABAR IBU DAN AYAH SAYA!! Ego aku masih tinggi!!! Tapi, itulah bapak aku. Kalau dia nak bagi duit, mesti di dahulukan duit belanja. Sewa rumah katanya no 2 selepas duit belanja harian. Makan lagi penting.

Aku pun hentak-hentak handphone kat mulut sebab penakut…

Layan…..

4 ulasan:

Hazhari Ismail berkata...

KA,,kat link tu MADAM atie bukan Miss. pe la..

lar,,ingatkan KA dah lama bce post tuh..sebb fisrt komen..

siyes..menjurai2 air mata bace post pasal ibu tuh.. itu pon sy dpt tau dr blog en. munif..

fuh.!!!!!!!!!!








































































sayang umi.>!!

Tanpa Nama berkata...

tau.... aku saje tulis miss.. kalo yg lain2 pon aku tulis akak jer...

E|Y|M|A berkata...

cube kate sebelum terlewat..:)
kayroll boley!!

Unknown berkata...

thx...

sy da lawat blog eyma. nape xbleh komen r.....????