Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 10 Februari 2009

Babi! Babi! Babi! Babi! Babi!

Pelik aku dengan perangai segelintir manusia yang tinggal di bumi Malaysia ni, yang masih terus-menerus cuba memainkan dan menghina perasaan orang Melayu amnya, dan umat Islam khususnya. Orang macam ni masih buat-buat bodoh dan buat-buat tak paham sensitiviti umat Islam Malaysia. Kalau dorang punya kepentingan terganggu, kecoh satu dunia. Siap bagi cadangan suruh kenakan tindakan ISA (ada yang dah kena tindakan pun tapi dorang kena ke?). Alasannya, menggugat perpaduan kaum. Tapi sedar atau tidak, umat Islam ditindas di negara sendiri sudah berpuluh tahun dan siapa yang mencabar siapa sebenarnya?

Kes 1

Terbaru. Pasal saman-menyaman ni. Terpulang lah pada "beliau" untuk menyaman Sultan tapi awak tu siapa? Dah hebat sangat ke? Dah cukup bagus? Dah banyak sangat sumbangan dalam negara ni? Bila ada perkara macam ni, macam takda apa-apa tindakan yang boleh diambil ke atas "beliau". Kita seolah-olah menunggu apa tindakan selanjutnya oleh "beliau".

Itupun tak puas hati lagi..

Kes 2

Isu babi. Baik korang baca sendiri blog sahabat ni. Dan jangan lupa tandatangan petisyen bantahan. Aku rasa wajib untuk korang buat petisyen bantahan sebab ni melibatkan maruah umat Islam. Kita bagi lesen bukak kandang babi. Tapi masih tak puas hati kat kaum bumiputra. Kita tak kesah pun!

Itupun tak puas hati lagi..

Kes 3


Ketuanan Melayu. Bila timbul je pasal ni, mulalah buat spekulasi yang Melayu ni racist. Suka cari gaduh. Suka timbulkan masalah perpaduan. Tapi sedar atau tidak, dorang lah yang mula-mula menimbulkan perkataan "ketuanan Melayu" ni sebab tidak bersetuju dengan istilah Bumiputra. Ko yang cakap, pastu buat-buat takut! Kalau betul Melayu ni racist, aku rasa sampai sudah kita akan jadi macam Thailand, dan Indonesia! Indon dan Thai lagi kejam kalau korang baca sejarah dorang. Macam-macam ancaman dan tindakan yang di kenakan kat pendatang yang masuk negara dorang. Malaysia? Siap bagi tanah (kampung) untuk buat rumah!!

Itupun tak puas hati lagi..

Kes 4

Sekolah. Dorang kata kerajaan (Melayu) menindas kaum lain. Bantuan ke sekolah jenis kebangsaan disekat. Kita ni tak demokrasi. Tapi sedar atau ridak, ada ke sekolah jenis kebangsaan Melayu kat Malaysia ni? SAR pun kena sekat. So, tak timbul pasal tindas menindas ni!

Itupun tak puas hati lagi..

Kes 5

Bumiputra. Berat sebelah + tindas + miskin + malas = Melayu. Tapi sedar atau tidak, yang paling sikit dapat manfaatnya adalah kaum Bumiputra gak! Siapa yang paling kaya sekarang ni kat Malaysia? Berapa bilangan Bumiputra? Pikirlah...

Itupun tak puas hati lagi..

kes 6

Bahasa Malaysia. Bantah. Bantah. Bantah. Sila baca entry ini.

Itupun tak puas hati lagi..

Kes 7

Hukum Hudud. Siap ugut nak cabar perlembagaan Malaysia jika Hudud dilaksanakan. Benci sangat, Padahal tak paham pun Hudud tu apa! Bodoh!!!! Bongok!!! Main tentang je tapi tak paham. Ko siapa nak cakap pasal hudud? Dah belajar sampai Azhar ke? Aku tak boleh cakap lebih-lebih gak sebab ada umat Islam sendiri yang bantah. Aku harap ada bloggers yang tulis tentang Hudud dan aku akan link kan blog beliau. Aku tak pandai sangat nak tulis tentang hukum-hukum Islam ni. Nanti salah. Kita bagi buat tokong, kuil dan gereja. Tapi masih nak dengki kat Masjid yang memang menjadi identiti umat Islam ni! Kita siap bagi tapak untuk buat rumah ibadat dorang.

Itupun tak puas hati lagi..

Kes 8

Banyak lagi sebenarnya... Nanti aku update entry ni kalau aku rajin...

Itupun tak puas hati lagi..





Itulah hakikat yang terpaksa kita terima sebab SIAPALAH KITA DI BUMI MALAYSIA NI...

Layan.....


Tiada ulasan: