Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Ahad, 12 April 2009

Review Filem!

Jangan Tegur

Sinopsis

Natasya mengalami kemalangan dan koma selama beberapa minggu. Selepas sedar dari koma, Natasya mempunyai kelebihan untuk melihat alam ghaib dan pada masa yang sama, Baizura selalu muncul dalam mimpi Natasya. Setiap masa Baizura mengganggu Natasya. Apakah sebabnya Baizura selalu muncul dalam hidup Natasya? Apa yang Baizura mahu dari Natasya?

Komen:

Filem ni agak memuaskan aku. Jalan cerita digarap dengan baik cuma ia terlalu mudah . Dari segi jalan cerita, aku bagi 3 bintang sebab plot dia terlalu mudah untuk difahami dan ada beberapa plot yang kita dah boleh agak apa yang akan terjadi. Kalau tahap suspense dan seram, aku bagi 4 bintang sebab memang agak seram dan mendebarkan. Sistem audio memang tak dapat disangkal lagi. Mungkin penangan dari Digital Dolby kot. Filem ni membuatkan kita seperti berada dalam filem tu sendiri. Keseluruhan, 4 bintang!!

p/s: Ada babak yang diambil kat depan Apartment Seri Batu dan Masjid Saidina Hamzah. Bangga siot!!

p/s: Aku tengok kali yang ke-2. Heheheh… Jangan jeles…


Dragon Ball

Sinopsis

Goku (omputih) perlu mencari kesemua 7 biji bola naga untuk memastikan ia tidak jatuh ke tangan sape ntah dan untuk memastikan juga dunia selamat. Semua ni adalah wasiat dari atuk beliau. Dengan dibantu oleh seorang perempuan dan seorang lelaki (aku tak ingat nama), dapatkah dorang mencari bebola ikan tu? eh silap, bebola naga itu?

Komen:

Aku amat-amatlah tak puas hati dengan filem ni! Siot je habiskan duit aku! Ingat gempaq sangat!! Plot agak mengelirukan dan ada kalanya tak masuk akal langsung! Memang berbeza dari komik Dragonball sebenar. Jangan harap ko nak tengok Goku macam dalam komik tuh! Jalan penceritaan yang kabur aku bagi, 1.5 bintang. Kesan khas dan pelbagai, aku bagi 2.5 bintang sebab ada CGI yang digunakan seolah-olah membodohkan penonton! Macamlah aku tak dapat bezakan yang mana asli dan yang mana tiruan (kata seorang teman)

Fast and Furious 4 (F&F)


Dom Toretto kematian awek dia, Letty. Dom berusaha untuk menjejaki siapa dalang disebalik kematian awek terseksi dia. Eh, awek tersayang dia. Dalam menyiasat punca kematian Letty, Dom terjerat pulak dalam kegiatan kongsi gelap, iaitu mengedar dadah. Ketua kongsi gelap tu ada kaitan dengan kematian Letty. Siapa yang mati selepas tu?

Komen:

Bila aku tanya kawan-kawan aku, apa pendapat dorang tentang filem ni. Dorang cakap sequel yang paling gempak pernah dihasilkan. Rata-rata bagi 5 bintang. Tapi bila aku cakap tak berapa best, ramai yang cakap aku tak minat pasal kereta, aku tak tengok filem-filem sebelum ni dan pelbagai lagi sebab yang membolehkan aku tak berapa suka filem ni. Hello!! Ko sedar tak ko sedang bercakap dengan siapa ni?? Bila aku tanya sikit pasal watak-watak, ko bukan boleh jawab pun!! Nampak sangat korang jarang pergi tengok filem kat wayang! Maksud aku yang dikatakan tak berapa best adalah, terlalu banyak plot yang kabur. Sampai kita tak boleh nak agak, cerita ni pasal kereta ataupun pasal Dom (Vin Diesel).

Jika kita tengok filem-filem F&F sebelum ni, kebanyakkan cerita berkisar dengan kereta dan hanya selit beberapa perkara tentang selain kereta. Tapi plot dia lebih terarah kepada perlumbaan kereta, dan aksesori kereta terkini. Tapi dalam F&F 4 ni, plot lebih kepada masalah balas dendam, kesedihan (touching la konon) dan persahabatan. Aku nak tengok pasal kereta bukan pasal orang lelaki menangis! Kalau sikit-sikit tu bolehlah, ni sampai habis, berapa babak je yang cerita pasal perlumbaan dan teknik CGI tidak berapa kemas. Korang akan nampak ada babak memang nampak tipu gila-gila! Pelik cerita Hollywood macam ni. Keseluruhan filem aku bagi 3.5 bintang. Jangan nak marah aku ek!

p/s: aku hampir terlelap tengok filem ni sebab ada babak yang tersangat boring dan terlalu banyak cakap sampai kita pun dah tak concentrate. Hehehe…

Confession of a Shopaholic

Rebecca ni seorang journalist. Pada masa yang sama, dia tersangatlah suka membeli belah. Suatu hari, bil kad kredit beliau mencecah USD 16,000 sebulan. Pastu hilang pulak kerja. Puas dia fikir macam mana nak setel bil kad kredit dia. Tapi dalam tak cukup duit tu, dia masih boleh tibai shopping lagi sampai titisan dolar terakhir beliau. Penat dia cuba macam mana nak berhenti shopping benda yang tak patut tapi kurenggg berjaya… sampai satu ketika, kawan baik dia pun dah taknak cakap dengan dia. Apa kesudahan dia?

Komen:

Jalan cerita yang mudah untuk difahami dan ada babak seperti sudah dijangka (stereotaip). Dari mula sampai akhir, kita boleh nampak plot agak tersusun walaupun ada beberapa plot yang cacamarba (gila guna ayat nih!). mungkin nak siap cepat kot. Tapi, dari segi jalan cerita, 3.5 bintang. Tiada kesan khas yang banyak digunakan. Jadi, aku bagi 3 bintang. Keseluruhan, 3 bintang…

p/s: filem ni betul-betul memberi pengajaran kepada kita. aku sedar, kita memang tak boleh elak untuk terbeli barangan yang bukan keperluan kita. (terbeli?) kepada dara dan teruna yang gila shopping, tonton dulu filem ni. Pastu pergilah membeli-belah dengan fikiran yang tergak-agak. Okk?










Layan…

2 ulasan:

Padang Balang berkata...

Eh..bajet plak nk ulas2. haha.

Jgn tegur kureng..tp melonncat2 jugak.
FnF mengantok..!!
Shopaholic best siket je.
Dragon Ball tak tgok sbb org tu tak ajak.!!

kayrolldin berkata...

padang balang a.k.a aie:

saje nak bg blog aku panas!