Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 14 April 2009

Ibu jenis apa ko ni??? Ibu sundal???

Bulan lepas, aku telah ditugaskan oleh ibuku untuk menolong kawan baik beliau, seorang ibu tunggal untuk berpindah rumah, dari Putrajaya ke Pinggiran Puchong. Aku panggil beliau dengan nama manja, Kak Nora sahaja dan Kak Nora mempunyai 2 orang anak lelaki yang sudah remaja.

Dipendekkan cerita, ketika aku sedang memunggah barang-barang kak Nora dari rumah beliau dari tingkat 8 ke aras G, dengan ditemani oleh anak-anak kak Nora, dan rakan-rakan aku, aku perhatikan ada 2 orang budak lelaki asyik memerhatikan kami membuat kerja. Ketika tu, belum ramai lagi yang datang membantu.

Setelah hampir setengah jam memunggah, barulah kawan-kawan kak Nora yang lain datang menjenguk. Jiran dia buat derk je tengok kitorang buat kerja. Bukan nak tolong! Anak dorang pun sama je! Boleh pulak karaoke kat dalam rumah! Pastu mungkin dorang segan tengok kitorang, jiran kak Nora tutup pintu dan buat-buat senyapkan rumah! Selepas habis semua dipunggah, makcik tu keluar dari rumah (macam tau-tau je dah habis kemas) dan tanya kak Nora, "dah habis ke mengemas? Cepatnya dah siap!". Kak Nora angguk sahaja. Pastu makcik tu buat-buat ramah dengan kitorang. Dasar muka plastik!

Back to the story, semua barang-barang dah siap punggah ke aras G. 2 orang budak lelaki tadi masih ada kat bawah. Sementara tunggu lori sampai, kitorang lepak ramai-ramai kat bawah tu sambil makan kuih dan minum air teh yang mak aku buatkan.

Tiba-tiba,

"wei pantat, ko kat sini rupanya! Pukimak betul la ko ni! Aku suruh ko turun bawah tunggu kat kereta tu la babi, bukan menyibuk garu jubo kat bawah ni! wei, babi, pukimak, sial, lahanat, ko dengar tak apa yang aku cakap ni???!!! ko ni betul-betul nyusahkan aku jer! ko ni bla bla bla &^%$%$^%$&^!!!"
(Dicarut oleh seorang wanita yang muka tua tapi pakai bedak tebal macam pelakon opera cina kepada anak lelaki dia yang 2 orang tadi)

Terkejut kitorang dengar! Seorang ibu tergamak mencarut anak sendiri depan orang ramai ramai!!!! Suami dia pulak buat bodoh jer... Memang bodoh kot atau dayus!!! Memang sial ini perempuan. Malu aku nak cakap benda lain yang dia carutkan. Tapi aku rasa carutan di atas pun dah mencukupi!

Apalah salah budak-budak tu? Aku tengok dorang kecik lagi. Kalau bersalah pun, tak boleh ke mak dia cakap elok-elok? Tak boleh ke cakap dalam rumah? Tak boleh ke jaga maruah keluarga depan orang ramai?

Yang pasti, bukan aku seorang je yang dengar. Ramai lagi orang kat situ dengar. Lama gila dia carutkan anak-anak dia. Konon-konon gempaklah dapat carutkan anak depan orang lain! Bangga je muka dia!! Padahal carut pun dalam bahasa melayu, ada hati nak mencarut-carut! WTF????!!!!!








Layan.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12 ulasan:

Tirana berkata...

Perkataan yang keluar dari mulut seorang ibu merupakan doa...Jadi ibu-ibu kena berhati-hati bila bercakap dengan anak-anak...

P/S...Salam kenal..Terimakasih kerana sudi datang melawat ke blog kak tirana..

lea berkata...

teruknya mulut die..
supposed die ckp la elok2..
iskh....

chafizomie berkata...

ishk..cara manusia mendefinisikan ketamadunan mungkin dah berubah...

singgah =)

Mahirah Abd berkata...

ish2... x ptt...bahaya sungguh itu org tua punya mulut...ish3..

cato;patchi berkata...

astagfirullah. moge die sempt sedar keslhn die.

:: Alif :: Dal :: Mim :: berkata...

isyh..tak patot betul..aku ingt kan dialog tu antara kengkawan [sesama remaja]...

aku suka la story ko..

kayrolldin berkata...

to k.tirana:
kalo bdk tu jd jahat, salahkan ibu dia sbb ibu dia yg doakan anak dia jahat.

to lea:
kalo ko tgk mmg rase nak cili je or sepak laju-laju walopon dia tak buat salah sbb muke dia mmg buruk!

to chafizomie:
thx sbb sggh..

to mahirah:
mmg merbahaya!

to cato:
harap2..

alif dal mim:
geng ibu2 pon tak terkecuali.

thx sbb suke.. hahaha..

Putera asQalan berkata...

mane komen sy..?

kayrolldin berkata...

to aie:

takde pon dlm box aku. ko lupe nak publish kot..

tp mmg xde..

Krasz bAtu berkata...

nak kena penampo
baru sedo mak nye tuuu

kayrolldin berkata...

mari kita menampo beramai2!

Nik Sharolbahri Bin Nik Rani berkata...

wakakaka... aku nak interfem skit.....

huhu....