VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Ahad, 24 Mei 2009

Filem minggu ini!


PUSH
Sinopsis:
Push mengisahkan tentang manusia yang mempunyai kelebihan tertentu seperti membaca pemikiran orang lain, menggerakkan barang tanpa sentuh, mengetahui tentang masa depan dan sebagainya. Dalam filem ni, Nick (Chris Evans) membawa diri ke Hong Kong selepas di buru oleh pemburu Manusia Pelik (hahaha) bernama Tak Tahu. Tak Tahu ni akan membunuh sesiapa sahaja yang ada kuasa pelik-pelik termasuk bapa Nick sendiri yang dibunuh ketika Nick masih kecil. Selepas tu datang pulak Budak Perempuan (Dakota Fanning - betul eja?) untuk membantu Nick dalam usaha menyelamatkan diri.

Komen:
Aku bagi 2 bintang jer... Amik ko! Sampai sudah aku tak faham cerita ni! Agak mengelirukan dan Chris Evans betul-betul jadi budak bodoh dalam fiilem ni. Memang berbeza masa dia berlakon dalam filem Fantastic Four. Ending macam tergantung tetapi mungkin ada sambungan. Yang boleh dibanggakan hanya Dakota Si Comel tu je. Lakonan bersahaja. Tetapi serius, aku bagi filem ni 2 BINTANG. Preview kat dalam tv tu korang jangan percaya! Sikit je babak baling-baling orang yang lain tu baling bola sendiri! (ops!) Yang lain tu lebih kepada bercakap dan main kejar-kejar!
 
 ANGLES and DEMONS
Sinopsis:
Berdasarkan novel terkenal, Angles and Demons karya Dan Brown, filem ini mengisahkan pertubuhan sulit bernama Illuminati yang berpendapat semua manusia perlu berada di bawah seorang pemimpin. Pertubuhan sulit ini memang betul-betul wujud dan cuba dibongkar oleh Dan Brown dalam novelnya dan dijadikan filem oleh Hollywood. Bermula dengan kamatian Pope (ketua paderi dan orang kristian di dunia), paderi-paderi di Vatican City telah bermesyuarat untuk memilih Pope yang baru. Tapi pada masa yang sama, empat paderi besar telah di culik oleh Ahli Pertubuhan Illuminati untuk menggertak Vatican City. Seorang demi seorang paderi besar dibunuh. Siapa sebenarnya Illuminati? Siapa yang seterusnya mampus? Dapatkah Professor Langdon (Tom Hanks) Menyelesaikan kes ni?
Komen:
4 bintang! Memang best dan mencabar pemikiran kita untuk memahami setiap plot. Kalau tertinggal satu plot, plot yang berikut akan terangkan balik. Memang unik cerita ni. Lebih kurang macam cerita National Treasure dan The Da Vinci Code. Cuma cerita ni lebih kepada cerita sebenar apa yang berlaku dalam agama Kristian selama ni. Dorang cuba tunjukkan yang agama Krisitian ni memang banyak masalah dan penuh dengan poltik.
Beuk gak perangan paderi-paderi ni. Ada satu babak tu, memang sah-sah kutuk Kristian! Pihak gereja yang penuh penipuan dan macam-macam lagi masalah dalaman.
Fakta best:
  1. Untuk perhatian, interpretasi beliau adalah jauh berbeza dengan Islam, jadi untuk menonton cerita ini, diharapkan kita juga mendapat ulasan dan pandangan dari sudut Islam untuk memastikan fikiran tidak terpesong.
  2. Kebanyakan gereja yang sudah “terkantoi” penipuan mereka oleh Dan Brown dalam novel The Da Vinci Code dan Angels & Demons telah mengambil tindakan menghalang produksi Angels & Demons daripada menjalankan penggambaran di kawasan mereka. Hasilnya, krew produksi terpaksa menyediakan sendiri set untuk disamakan dengan satu-satu tempat yang menghalang mereka melakukan penggambaran.
  3. Transkrip asala Bible (Injil) memang disimpan oleh pihak gereja di Vatican City. Terdapat bilik kebal bom dan peluru untuk menyimpan transkrip asal mana-mana penerbitan.
  4. Gereja Vatican anti Bahasa Inggeris dan pernah mengharamkan bahasa itu.
  5. Kebanyakan patung-patung di sana dibuat mengikut tema-tema tertentu dan mungkin ada maksud lain seperti penunjuk arah.
  6. Paderi pun perangai macam setan. Muahahaha!!! Tak caya tengok sendiri!


So, Layan je lah...

9 ulasan:

admin berkata...

nasib baik ada prebiu lu bro..senang nak buat pilihan

Unknown berkata...

nnti kalo ade filem br, bg la review gak

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
aie berkata...

haha..tp sape la nk tgok sangat push ni? haha100x.

Unknown berkata...

ko pon beriya nak tgk gak kan?

aie berkata...

da tengok ^_^

Unknown berkata...

aie:

salahkan org plak.