Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Isnin, 16 November 2009

Cerita seram atau aku yang keseraman? (Siri 1)

Cerita ni terjadi ketika aku tinggal di sebuah asrama yang terletak di Ipoh. Menjadi amalan aku setiap malam sebelum tidur adalah menghadirkan diriku yang hensem ke tandas untuk melepaskan segala sengsara yang akan aku tanggung jika tak dilepaskan sebelum tidur .

Tapi suatu malam tu, puas aku paksa. Puas aku teran. Puas aku merayu dengan ayat-ayat cinta supaya ia melepaskan dirinya dari belenggu tapi ia tetap tidak mahu. Mungkin ia tanda protes dan saja nak cari pasal malam karang.

Tepat telahan aku. Pada malam itu, pada jam 1 pagi, perutku telah memulakan rentak balada dan jazz yang mendayu-dayu. Aku buat derk je. Kemudian pasukan orchestra pula memainkan peranan. Aku buat derk lagi. Kendian lagi, pasukan pancaragam pulak buat persembahan. Aku tahan lagi.. Tiba-tiba, pasukan gendang cina mati pulak amik peranan. Waktu tu muka dah naik kebas. Aku tak boleh tahan lagi!

Aku tengok kiri dan kanan. Ha, ada pun Abang Salleh sedang lena tidur sambil pasukan koirnya menyanyikan lagu katak oh katak. Macam bunyi lembu pun ada. Tapi apa aku kisah janji ada peneman ke “bank” di tingkat bawah.

Aku pun kejut beliau dengan rakus sambil jari jemariku meramas-ramas apa yang boleh diramas supaya beliau boleh bangun dengan girang. Tapi apakan daya, kudrat lelakiku tidak mampu untuk megejutkan Abang Salleh yang memang terkenal dengan tidur separa mampusnya. Mungkin kudrat perempuan kot yang mampu. Hanya Abang Salleh yang tahu.

Aku pasrah. Bersambung..