Iklan

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 17 November 2009

Cerita seram atau aku yang keseraman? (Siri 2)

Aku cuba untuk pergi ke tandas dengan sendirinya walaupun aku tahu risikonya. Tiba-tiba, aku terasa seperti ada orang yang mencuit bahuku yang berotot dan pejal. Aku menoleh dengan segala adrenalin tertumpu di urat leherku. La, Abang Fendi rupanya. “Berapa banyak abang da dalam cerita aku ni…?” Kata Aie seraya mahu mengkondem cerita seram aku. Yela, takkan jumpa Kak Siti atau Kak Wani dalam asrama lelaki? Karang lagi pelik!

Balik pada cerita. La, Abang Fendi rupanya. Terkezut beruk tapir aku dibuatnya. Mana tidaknya. Tiba-tiba sahaja tepuk bahu aku. “Kamu nak ke tandas ya?” Tanya Abang Fendi dalam loghat Sabahnya yang di buat-dibuat dan entah dari mana datangnya. Kononnnya seksi. Eh, tahu-tahu je beruk ni. Eh silap, tahu-tahu je bro ni yang aku dalam hazab sengsara.

“Eh taklah, saya nak ke bulan”, balasku dalam nada sinis dan bergurau manja. Tak nampak ke muka aku yang kekebasan ni? “Jom abang temankan kamu pergi”, pelawa abang Fendi dengan ramah. Aku ok je, no hal walaupun sedikit pelik tentang tujuan murni abang Fendi itu.

Yang tak bestnya tu, tiba-tiba je gendang cina mati berhenti bergendang tetapi diganti pulak dengan suasana Air Terjun Niagra yang mahu terhempas. Ni yang tak best ni. Penat-penat je feeling tadi. Tapi salah aku juga sebab melepaskan angin sepoi-sepoi bahasa bahasa cepat sangat. Ini terbukti perut aku memang penuh dengan angin je dari tadi.

Tapi walaupun tidak jadi keluar, ia tetap mahu diganti dengan sesuatu, Air Terjun Niagra, bukan Viagra.

Aku pasrah.. bersambung..