VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Khamis, 19 November 2009

Cerita seram atau aku yang keseraman? (Siri 4)

Tandas berada di tingkat bawah tetapi di bahagian belakang asrama. Asrama aku pulak berada di tingkat 2. Sebelum sampai ke tandas, aku perlu melalui sederat kelas pelajar tingkatan 1. Kebiasaannya, kelas berkunci. Jadi aku perlu berjalan jauh untuk ke tandas. No shortcuts for us.

Tetapi, nak di jadikan cerita, ketika kami turun ke tingkat bawah, didapati, semua kelas tidak berkunci. Aku bersyukur sebab ia memudahkan kerja aku dan Abang Fendi untuk ke tandas. Tanpa perlu berjalan jauh, aku merentas kelas dengan berkaki ayam sambil terkinja-kinja keriangan. Abang Fendi memegang tangan aku di sepanjang perjalanan ke tandas. Takut aku lari agaknya.

Sesampai di tandas, Abang Fendi menukar fikiran. Dia menyuruh aku berpatah balik ke arah asrama dan menuju ke tempat mengambil wudhu’. Pada fikiran aku, dia menyuruh aku berwudhu’ dahulu sebelum membuang. Tetapi telahan aku meleset. Apabila tiba sahaja di tempat mengambil wudhu’ tersebut, aku di suruh mengosongkan kantung air terjunku di tempat itu! So weird! Tapi melihatkan mukanya yang serius, aku ikutkan sahaja. Itulah kali pertama dan terkhir aku melepaskan air terjun di tempat wudhu’!

Setelah selesai, tiba pula giliran beliau. Sambil tersenyum sinis, beliau pun melepas juga di situ. Kendian, kami naik semula ke asrama. Aku masih boleh nampak yang Abang Hussin masih lena diulit mimpi di luar bilik asrama. Aku ketawa dalam hati.

Abang Fendi menyuruh aku terus masuk ke bilik dan jangan keluar-keluar selagi belum subuh. Aku cakap ok. Ketika aku baru nak ucapkan ribuan terima kasih, kelibat Abang Febdi sudah tiada…


Aku pasrah.. bersambung..

Tiada ulasan: