VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)

VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP)
VISIT KUALA LUMPUR @ RM299 (USD70 / GROUP) - click picture for more details

Selasa, 3 Mac 2015

Filem : Sunti @ Facebook

Budiey.com


Assalamualaikum

Hari ni nak review filem terbaru. Semalam aku ter"menonton" dengan Abang Wan dan Fuad di MBO, Galaxy Ampang. Mula-mula macam malas nak pergi sebab Dengkil dan Ampang agak jauh, Tapi bila member belanja tiket siap makan malam, terus setuju. Adeh! Tajuk filem, Sunti@Facebook - macam tajuk filem Indonesia pulakkan... Hahaha

Sebuah filem bergenre seram digalas oleh pelakon muda seperti Fouziah Gous sebagai Sunti Lara, Izzue Islam (Asyiq), Lufya Omar (Jiji), Jenny Cotez (Vida), Anas Mentor (Gel), Syazwan Zulkifli (Adan), Diddy Hirdy (Py), Arief Farhan (Mie), Mizy Radzuan (Lan), Elfaeza Ul Haq (Dura) dan Wana Ariana (Alisya). (sumber - Budiey.com)

Filem arahan James Lee - Histeria, Sini Ada Hantu, Tolong Awek Aku Pontianak dan filem Cina, The Collector.

Sinopsis Filem SUNTI @FACEBOOK: Sumber juga dari Budiey.com

"Filem ini mengisahkan Ashiq, remaja playboy yang nakal dan dilahirkan dalam keluarga berada memberikannya kelebihan daripada segala segi. Dia suka bertukar-tukar pasangan ‘online’ yang turut dibantu tiga lagi rakannya – Py, Adan dan Gel.

Saban hari tugas mereka adalah memancing seramai mungkin gadis melalui laman Facebook. Setiap pertemuan berjalan dengan baik walaupun ada beberapa gadis yang kecewa dengan mereka kerana memutuskan hubungan selepas keluar beberapa kali.

Pada suatu hari kolej di mana Ashiq dan kawan-kawannya belajar menjadi gempar apabila berlaku kejadian pembunuhan tanpa diketahui puncanya. Semua yang mati seolah diganggu roh yang hidup dalam rangkaian sosial Facebook. Kejadian misteri itu meninggalkan kesan mendalam kepada Ashiq dan rakan-rakannya.

Apakah puncanya dan siapakah Sunti Lara yang menjadi rakan Facebook mereka?"


Komen aku:

  1. Aku suka dengan konsep atau jalan cerita filem ni walaupun pada mulanya agak mendatar dan sedikit bosan. Hampir-hampir nak keluar dari panggung! Haha
  2. Aku tak reti nak komen sebagai pakar filem tapi lebih kepada orang awam yang selalu menonton filem di panggung wayang. Bagi aku teknik kamera tu cantik dah macam drama Korea kat One HD. hahaha
  3. Cuma kurang berkenan dengan beberapa plot yang seolah tergantung. Lepas Dura terjun bunuh diri apa kesudahan dia? Banyak lagi cerita tergantung yang lain.
  4. Watak sepupu Dura pun tergantung. Patut tak perlu ada watak tu orang dah faham jalan cerita. Banyak pelakon, banyak plot meleret yang tak perlu.
  5. Pelakon seperti tak semula jadi dan nampak sangat dibuat-buat santai.Yang boleh dipuji Anas Mentor - bersahaja dan lawak
  6. Skrip tak meleret tapi tetap bosan dengan pergerakan anggota badan pelakon. Macam tak kena je dengan apa yang dorang cakap.
  7. Stereotype: Kenapa cerita hantu mesti nak waktu malam dan gelap-gelap je? Takkan hospital pun takda lampu yang cerah kan?
  8. Elemen suspen memang ada dan kadang-kadang memang serius boleh buat terperanjat. Tak perlu nak buat hantu dengan muka seram pun dah boleh rasa seram. Watak Fauziah Gous pun boleh buat tak tidur malam. Eh??????
  9. Unsur seks dan  dialog yang lucah, tak sesuai untuk tontonan umum. Mungkin tarikan?



Keseluruhan:

3/5 bintang. Boleh usaha lagi. Hahahah macamlah pakar sangat.



Antara babak dalam filem Sunti@Facebook - sumber Google. (Ada yang watermark memang aku tak buang)




Layan...........




p/s: dapatkan Plan Prepaid dengan tempoh sah kredit sehingga 28 bulan atau 850 hari, SMS percuma sehingga 1800 SMS, panggilan serendah 5 SEN ke semua rangkaian dan internet laju. Berminat? Hubungi saya 0132825823

2 ulasan:

Najib Ariyan Ali Basha berkata...

review yang kurang memberangsangkan... minta maaf... negara kita belum dapat mencapai standard mengeluaran filem seram... jauh sekali mengatasi pesaing dekat kita Indonesia...

kayrolldin berkata...

sebab tu saya tak komen 100% filem ni bagus.